بجنورد-مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی بی ارزش شدن بیمه سلامت همگانی را تکذیب کرد و گفت: افراد دارای بیمه سلامت همگانی می توانند از خدمات درمانی مراکز دولتی استفاده کنند.

بی ارزش شدن بیمه سلامت همگانی تکذیب شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن رعنایی افزود: تمامی افراد دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی می توانند به مراکز دولتی استان شامل مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان ها، کلینیک های ویژه، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، درمانگاه جواد الائمه سپاه، درمانگاه های فرهنگیان بجنورد و اسفراین، غدیر بسیج شیروان، امام سجاد (ع) نیروی انتظامی بجنورد و بیمارستان ارتش مراجعه و خدمات دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع طرح بیمه سلامت همگانی مقرر بود کسانی که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند و یا توانایی مالی پرداخت حق بیمه را ندارند از طریق سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گیرند و برای آن ها دفترچه بیمه صادر شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد بودیم افراد زیادی که حتی دارای دفترچه بیمه از دیگر سازمان های بیمه گر بودند و همچنین افراد دارای تمکن مالی بالا به این بیمه روی آورده و این امر فشار مضاعفی را به سازمان بیمه سلامت وارد آورد.

وی گفت: در طرح جدید و از آبان ماه مقرر شد افرادی که دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی هستند فقط از مراکز دولتی خدمات دریافت کنند زیرا تعرفه های خدمات و ویزیت در بخش دولتی به مراتب کمتر از بخش غیر دولتی است. در واقع اجرای این طرح نوعی کمک به افراد بی بضاعت است تا آن ها بتوانند از خدمات با کیفیت با هزینه کمتر بهره مند شوند.

رعنایی توضیح داد: هزینه پرداختی توسط بیمار جهت ویزیت پزشک متخصص در درمانگاه ها و کلینیک های دولتی حداکثر پنج هزار تومان است و این در حالی است که در بخش خصوصی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان هزینه در بردارد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات پاراکلینیکی وابسته به حوزه پزشکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و ... در بخش دولتی با هزینه پایین تری به بیماران نیازمند ارائه می شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.