قزوین_ سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین گفت: تا به امروز، ۳ کانون خادمیار تخصصی از جمله کانون بهداشت و درمان، حقوق دانان و حوزه علمیه خواهران، ۱۳ کانون خادمیاری در مساجد و ۵ دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهر و شهرستان های این استان تأسیس شده است.

۱۳ کانون خادمیاری در مساجد قزوین فعال است

 علی نبیئی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: خدمت به زائران بارگاه منور رضوی آرزوی قلبی بسیاری از مسلمانان است اما به دلیل محدودیت پذیرش، این توفیق تنها نصیب عده معدودی شده است.

وی افزود: آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی تلاش دارد با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم و در قالب طرح بزرگ خادمان رضوی، توانمندی های همه ارادتمندان در سراسر کشور را در برابر خدمت به اقشار مختلف مردم ساماندهی کند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین با اشاره به تعریف خادمیار عنوان کرد: براساس رویکرد جدید آستان قدس رضوی، عموم علاقمندان واجد شرایط می توانند خادمیار حرم مطهر رضوی شوند به شرطه آنکه ابتدا فرم تقاضای خود را ارسال و شرایط اولیه احراز کنند، سپس با گذراندن دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی از توفیق خدمت به زائران بارگاه منور رضوی نیز بهره مند شوند.

نبیئی به محورهای خدمت پرداخت و بیان کرد: خادمیاران زیارت (زیارت اولی ها و زائران محروم)، خادمیاران وقف و نذر، خادمیاران فرهنگی و آموزشی، خادمیاران اطعام و حمایت مالی از محرومان، خادمیاران ستادی، خادمیاران بهداشت و درمان، خادمیاران کارآفرینی و اشتغال، خادمیاران فنی و مهندسی از جمله محورهای خدمت است.

وی خاطرنشان کرد: در سایر محورهای خدمت نیز می توان به همکاری تخصصی با موسسات آستان قدس، خادمیاران خانواده و ازدواج، خادمیاران شعرا  و مداحان، خادمیاران علمی و خادمیاران تبلیغی و سایر خادمیاران اشاره کرد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین عنوان کرد: ثبت نام به صورت حضوری در این طرح در نمایندگی آستان قدس رضوی استان از خردادماه سال جاری آغاز شده است که تا به امروز،  ۷۲۰ نفر به صورت حضوری و ۱۳۰ نفر هم به صورت اینترتی در سایت آستان قدس رضوی ثبت نام کرده اند.

نبیئی یادآور شد: کانون خادمیاران رضوی با هدف خدمات رسانی به مردم در قالب برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی از جمله طرح زائر اولی ها، طرح عیادت از بیماران، جذب خادم یار رضوی، شناسایی محرومان و نیازمندان و خدمت رسانی به آنها، جمع آوری نذورات و شناسایی خیران و جذب آنها برای مشارکت و همکاری در ارائه خدمات به مردم مناطق محروم که داوطلب خدمت و برخوردار اط اعتبار معنوی و مردمی بوده، شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: تا به امروز، ۳ کانون خادمیار تخصصی از جمله کانون بهداشت و درمان، حقوق دانان و حوزه علمیه خواهران، ۱۳ کانون خادمیاری در مساجد استان قزوین و ۵ دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهر و شهرستان های این استان تأسیس شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.