تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: مقرارت دست و پاگیر مانع فعالیت بهینه بخش خصوصی می‌شود؛ به همین جهت مدیران دولتی باید شرایط تولیدکنندگان را درک نموده و با همدلی و همراهی به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی باشند.

مقرارت دست و پاگیر دولتی مانع فعالیت بهینه بخش خصوصی می‌شود

به گزارش قدس انلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داوود بهبودی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آذرشهر اظهار کرد: شهرستان آذرشهر از نظر قابلیت‌ها و پتانسیل‌های درونی داشته‌های فراوانی دارد و این سرمایه‌های درون شهرستان می‌تواند به جهش توسعه‌ای آن کمک کند.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات خود نشان‌دهنده پویایی و تحرک در محیط است و بایستی با اتکا به قابلیت‌های شهرستان و استان مشکلات را رفع نمود، افزود: لازم است متولیان بخش دولتی در شهرستان پا به پای مدیران بخش خصوصی پیگیر حل مشکلات تولیدکنندگان باشند. 

این اقتصاددان، لازمه بهبود فضای کسب و کار را تسهیل نمودن مسیر فعالیت بخش خصوصی حتی در حد کاستن از یک مرحله بوروکراسی اداری عنوان کرد.

بهبودی متذکر شد: در استان آذربایجان‌شرقی عموما در بدنه دولت به دنبال اجرای مو به موی قوانین و مقرارت هستند و این در حالی است که اجرای مقرارت دست و پاگیر مانع فعالیت بهینه بخش خصوصی می‌شود؛ به همین جهت مدیران دولتی باید شرایط تولیدکنندگان را درک نموده و با همدلی و همراهی به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: رفع همه مشکلات را نباید از دولت خواست؛ دولت فقط یکی از ارکان اداره جامعه است و بخش عمومی و بخش خصوصی دیگر ارکان سه گانه مدیریت جامعه به شمار می‌روند. 

وی با بیان اینکه در گذشته تلقی نادرست از نقش دولت در اداره جامعه منجر به وضعیت نه چندان مطلوب کنونی گردیده افزود: این تلقی همه کاره بودن دولت باید تغییر یابد و نقش بخش عمومی همچون نهادهای مردم نهاد و بخش خصوصی پررنگتر شود.

این اقتصاددان با اشاره به مشکلات اعتباری شهرستان آذرشهر توضیح داد: در پایان سال خواهیم توانست از محل اعتبارات فنی اعتباری برخی حمایت‌ها را از بخش تولید و زیرساخت‌ها انجام دهیم و مقرر است یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال کمک شود.

بر اساس این گزارش در این جلسه فرماندار و برخی مدیران دولتی و بخش خصوصی شهرستان به بیان نکته نظرات و گزارش عملکرد خود در ارتباط با تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در آذرشهر و مشکلات و موانع موجود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.