قزوین_ نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در برابر مقابله با آسیب های اجتماعی می توان گام های موثری را برداشت و اصحاب رسانه در این زمینه در خط مقدم این صف قرار دارند و می توانند با روشنگری جامعه را به سمت رشد و کمال سوق دهند.

اصحاب رسانه، در خط مقدم مقابله با آسیب های اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داود محمدی ظهر روز پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان قزوین که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات قائم شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز رسانه و خبرگزاری تنها یک شغل نیست و یک هنر برجسته است که صاحب و اصحاب رسانه به عنوان آئینه تمام نمای اجتماع و مردم خود باید بازتاب دهند؛ این فعالیت سختی است که از هر کسی ساخته نیست.

وی افزود: در این صورت، رسانه ماندگاری را دارد و جهت دهی مثبت و امیدآفرین در جامعه دارد و در استان قزوین اصحاب رسانه گام های مناسبی را برای بازتاب نظرات مردم برداشته اند؛ رمز ماندگاری رسانه ها، صداقت است که به عنوان کلیدی می تواند نقش اثرگذاری و ماندگاری داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گاهی اوقات اثربخشی رسانه از چندین سخنرانی بالاتر است و خبرنگاران امروز با تمام مشکلاتی که با آن روبه رو هستند توانسته اند قدم های بلندی را بردارند؛ اصحاب رسانه حضوری هوشمندانه در اغتشاشات اخیر داشته و اطلاع رسانی کرده اند.

محمدی تصریح کرد: هر رسانه باید آئینه زمان خود باشد؛ هنر و رسانه ای که به رشادت، فداکاری و ایثار مردم در ۸ سال دفاع مقدس نپردازد رسانه نیست؛ باتوجه به اینکه در عصر انفجار اطلاعات هستیم صاحبان رسانه در پرورش، رشد و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه نقش بارزی را ایفا می کند.

وی گفت: فعالیت اصحاب رسانه بسیار سخت و مشکل است، چراکه فعالیت در حوزه رسانه به عنوان یک فعالیت فرهنگی محسوب می شود و فعالیت فرهنگی بازدهی دیربازده دارد با ذائفه افراد نیست؛ اصحاب رسانه باید نسبت به مسایل جامعه نگاه متوازن داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی امروز به عنوان یکی از مشکلات جامعه است که همین می تواند مورد سوء استفاده دیگران قرار بگیرد و زمینه ساز اغتشاشات باشد؛ اصحاب رسانه در پرورش مطالبی که می تواند روح جامعه را تلطیف دهد می تواند قدم بردارد.

محمدی عنوان کرد: امروز در برابر مقابله با آسیب های اجتماعی می توان گام های موثری را برداشت و اصحاب رسانه در این زمینه در خط مقدم این صف قرار دارند و می توانند با روشنگری جامعه را به سمت رشد و کمال سوق دهند؛ مطبوعات قزوین از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی به رسالت رسانه پرداخت و اضافه کرد: وظیفه رسانه، حفظ وحدت ملی، وحدت بین گروه های مختلف، نشان دادن صلابت انسجام ملت به دنیا بوده در جایی که دنیای پیرامون کشور است؛ روحیه جهادی، انقلابی و بسیجی می تواند بسیاری از مشکلات رهایی بخشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در رتبه تولید و فناوری، بنیه دفاعی و اقتدار سیاسی در رتبه های برتری را در کشور داریم اما در سایر حوزه ها همچون ایجاد اشتغال و کسب و کار در بین ۱۹۰ کشور، رتبه ۱۱۸ را در سال ۲۰۱۶ داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.