تبریز- امام جمعه تبریزبا تاکید به اینکه هر چقدر نظام پیشرفت کند باید بدانیم که دشمنی دشمن نیز افزایش خواهد یافت، افزود: رمز و راز مقابله در شرایط فعلی بصیرت و ولایت مداری و وحدت آحاد مردم است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به مسائل روز کشور اظهار داشت: این روزها هجمه‌های زیادی به نهادها و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی دشمنان وارد شده و طبق روال قبلی اخیراً قرار است که رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود نسبت به برجام را اعلام کند.

وی افزود: طبق ظواهر رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام عدم پایبندی به برجام می‌خواهد تحریم‌ها دوباره تکرار شود و تفاوت این دفعه با دفعات قبل این خواهد بود که در تحریم‌های جدید تحریم سازمان صدا و سیما نیز قرار دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته تعدادی از نمایندگان مجلس انگلیس خواسته‌اند تا به بهانه سرکوب آشوبگران، سپاه را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه مرجع پایبندی و عدم پایبندی مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و دبیرکل آن به صورت رسمی پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است،گفت: ادعاهای رئیس جمهور آمریکا نامتعارف و احمقانه است چرا که برای آمریکا برجام هیچ ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ایران برای تمام احتمالات آمادگی کامل دارد، گفت: هدف دشمنان تضعیف قدرت جمهوری اسلامی ایران است زیرا با یک دقت می‌توان فهمید که چرا نهادهای اصلی ایران مورد آماج حمله قرار دارد زیرا تضعیف یک نظام با ارکان‌هایش ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ضعیف کند ولی مطمئن باشید هر چقدر فشار علیه ارکان نظام مقدس زیاد بیشتر شود، به منزله حرکت در راه صحیح این ارکن‌ها بوده است.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: ملت ایران از ۴۰ سال پیش راه خود را انتخاب کرده و در طول این سال‌ها با قدرت و نثار جان و مال به آن پایبند بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران با یکدیگر متحد شده‌اند که ملت ایران را بشکنند، افزود: در صورت حرکت در مسیر صحیح اسلام، تمام حیله‌ها و نقشه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی و کل نقشه‌های شوم دشمن نقش برآب خواهد شد.

آل‌هاشم ابراز کرد: اگر در مسیر صحیح اسلام و در راه ایمان به خدا گام برداریم، پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی، مواضع رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آشوب‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در نوزدهم دی ماه در دیدار با مردم قم ضمن تحلیل دقیق قیام مردم قم در سال ۵۷ و دست‌های پشت پرده آشوب اخیر توانستند به تمام تحلیل‌هایی که از سوی افراد مختلف داخلی و خارجی ابراز شد، پایان دهند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب ضمن اینکه آشوبگران را از مردم که دارای مشکلات اقتصادی دارند و معترض هستند، جدا کردند ادامه دادند که این مردم بودند که با حضور خود به آشوب و  آشوبگری خاتمه دادند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اکیداً فرموده‌اند که میان مطالبات واقعی و صادقانه مردم با اعتراض آشوبگران فرق قائل شوید زیرا دشمن با آشوب‌های اخیر می‌خواستند از مطالبات به حق مردم سوءاستفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: حامیانی که رهبر معظم انقلاب آنها را  به سه دسته تقسیم کرده‌اند به صورت طراح، تامین‌کننده و مجریان آشوب هستند که اکنون با ائتلاف سه‌گانه این حامیان آشوب برای مردم ایران دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.

وی اضافه کرد: با یک نگاه به دشمنان ایران در طول تاریخ می‌توان به نیات پلید آنها پی برد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه هرقدر نظام پیشرفت کند، باید بدانیم که دشمنی دشمن نیز افزایش خواهد یافت، افزود: رمز و راز مقابله در شرایط فعلی بصیرت،ولایت‌مداری و وحدت آحاد مردم  است.

وی با تاکید به نقش مردم و کارآمدی این نقش در پیدایش انقلاب تصریح کرد: هیچ‌گاه نباید نقش مردم در استمرار انقلاب و در تحکیم مردم‌سالاری دینی، توسعه سیاسی کشور و حضور حماسی مردم و تضمین تداوم انقلاب فراموش شود زیرا این حضور الگوی کارآمدی برای مهار تمام توطئه‌هاست.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: انقلاب به فضل الهی راه خود را یافته و آن چیزی که متزلزل شده، جایگاه و پایگاه آمریکاست.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: مسؤولان باید نسبت به مردم ولایت‌مدار توجه داشته و برای رفع مشکلات معیشتی،مبارزه با فساد اقتصادی و ناهنجاری‌های فرهنگی تلاش کرده و به توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی عمل کنند تا زمینه سوءاستفاده استکبار جهانی از بین برود.

وی با اشاره به تشکر رهبر انقلاب اسلامی از مردم گفت: ایشان هزاران بار از مردم تشکر کرده‌اند و هزاران بار از مردم آذربایجان تشکر کرده‌اند،من نیز با افتخار می‌گویم که مردم آذربایجان سربلندمان کردید، خدا سربلندتان کند.

آل‌هاشم ادامه داد:  بصیرت و هوشیاری تبریز بار دیگر نشان داده شده و حتی این مردم با حضور در راهپیمایی به توطئه توطئه‌گران پاسخ قاطع دادند.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از طرفداران و فوتبال‌دوستان تیم محبوب تراکتورسازی بیان داشت: برخی امیدوار بودند تا بعد از فوتبال آشوب خواهد شد ولی باید تشکر کرد از هواداران باشعور و فوتبالیست‌ها که اجازه توطئه را نداده و با بصیرت توطئه دشمن را خاموش کردند.

وی خطاب به طرفداران تراکتورسازی تاکید کرد: مواظب باشید به هر شهری برای طرفداری از تیم تراکتورسازی می‌روید و یا تیمی به شهرمان می‌آید، ادب و احترام اسلامی رعایت شود و اگر کسی به شما بی‌احترامی کرد با ادبتان آنها را ادب کنید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.