اصفهان- امام جمعه اصفهان گفت: کشوری که ۸ سال با دنیا جنگید با آشوب و اغتشاش از پای درنخواهد آمد.

کشوری که ۸ سال مقابل جنگ تحمیلی دنیا ایستاد با اغتشاش از پای در نمی‌آید

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: بعضی از اعمال و صفات در انسان مانع از دید عقل و مانع از روشنگری عقل که یکی از حجت‌های خدایی است می‌شود که حسادت، حب به مال و ریاست از جمله این ویژگی‌هاست و آنچه دید انسان را نسبت به واقعیت‌ها نشان می‌دهد یاد و ذکر خداست.

وی با بیان اینکه با ذکر قلبی و زبانی باید خدا را یاد کرد، تصریح کرد: غفلت به معنای فراموشی است و غفلت در هر کاری مضر است به ویژه اینکه این غفلت از یاد و حضور خدا باشد و هر چه توجه انسان به مظاهر دنیا باشد از آخرت و قیامت خود غافل می‌شود و دنیا و آخرت دو راه جدا از هم هستند و این که توجه صرفاً به دنیا باشد پسندیده نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه دنیا و آخرت مانند مشرق و مغرب است، عنوان کرد: امیرالمؤمنین در دنیا کار می‌کرد اما هر چه را به دست می‌آورد به فقرا می‌بخشید و این یعنی به دست آوردن آخرت و باید بگویم که خداوند به پیامبر اسلام(ص) خطاب می‌کند که ای پیامبر کسانی که در قلبشان غفلت و هوای نفس قرار دادیم این افراد افراطی هستند چرا که اطاعت از هوای نفس باعث غفلت از یاد خدا می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که از هوای نفس پیروی کرده‌اند؛ عقلشان کارایی لازم را ندارد، مطرح کرد: حضرت امیر(ع) نیز می‌فرماید انسان جاهل یا تندروی می‌کند یا حرکت نمی‌کند و حضرت امیر(ع) فرمودند دو نفر نسبت به من گمراه و جاهل هستند کسانی که در بیان فضایل من بزرگنمایی می‌کنند و کسانی که فضایل مرا بیان نمی‌کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کسانی که از یاد خدا غافل هستند یا تندروی و یا کندروی دارند، تصریح کرد: کسانی که به دیدار خدا امید ندارند و به زندگی دنیایی راضی شده‌اند بنا به کلام قرآن جایگاه این افراد، آتش جهنم است و خداوند در سوره اعراف می‌فرماید جهنم را برای بسیاری از جنیان و انسان‌ها آماده کرده‌ایم و اهل جهنم کسانی هستند که عقل دارند اما از عقل خود استفاده نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه کسانی که به حکومت اسلامی ایراد وارد می‌کنند باید وضعیت خود را با وضعیت پدران خود که در قبل از انقلاب زندگی می‌کردند، مقایسه کنند، تأکید کرد: انسان نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببیند و اگر انسان غفلت کند، شیطان بر انسان مستولی می‌شود و باعث می‌شود که موارد کوچک برایش بزرگ جلوه داده شود.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه جمعیت ایران افزایش یافته است، ادامه داد: برخی چشم دارند اما نمی‌بینند و خداوند افراد غافل را همچون چهارپایان می‌داند و حتی بدتر از چهارپایان می‌داند و کسی که در غفلت باشد و فقط به سخنان بیگانگان گوش دهد همچون چهارپایان می‌ماند که از قوه عقل خود استفاده نمی‌کند و این به این علت است که به یاد خداوند نیستند.

وی با بیان اینکه حضرت امیر(ع) غفلت را با گمراهی برابر می‌دانند، خاطرنشان کرد: هرکس در برابر غفلت شکست بخورد و آنچه را نمی‌داند بیش از آنچه  می‌داند باشد، دچار هلاکت می‌شود و هر کسی در پی این نباشد که بداند، به هلاکت نزدیک می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه دوم با اشاره به وفات حجت‌الاسلام مظاهری، بیان کرد: مرحوم مظاهری انسان‌ها را بیش از ۶۰ سال با دعای ابوحمزه، مردم را با عرفان الهی و معرفت الهی آشنا کرد و درگذشت این شخصیت بزرگ را به مردم اصفهان، رهبر انقلاب و خانواده ایشان، این مصیبت وارده را تسلیت می‌گوییم.

وی با اشاره به سخنان چند روز قبل رهبر انقلاب در میان مردم قم، عنوان کرد: دشمن در رسانه‌ها بیان می‌کند که حقوق نمایندگان مجلس به چند برابر افزایش یافته است و یا بودجه حوزه‌های علمیه افزایش یافته است؛ این یک دروغ بزرگ بود که ذهن جوانان را مشوش کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امام خامنه‌ای برای فتنه اخیر سه ضلع قائل شده‌اند که طراحی را غرب و صهیونیست‌ها، پول را برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اجرا را برخی از عناصر فراری بر عهده داشتند، تصریح کرد: مطیع‌تر از سعودی‌ها در برابر آمریکایی‌ها نداریم و در این ۴۰ سالی که ما رشد کردیم آیا عربستان مطیع آمریکا نیز توانسته است رشد کند؟

وی با بیان اینکه آیا برخی می‌خواهند ما نیز مانند عربستان سعودی باشیم، تأکید کرد: کسی که هم اسلام و هم قرآن را بخواهد جان خود را هم فدای ایران می‌کند و مردم بسیار بصیرت دارند که با شنیدن چنین شعارهایی، صف خود را از آشوب گران جدا کردند و آشوب‌گران قصد داشتند که کشته‌سازی هم بکنند لذا دستور دادند تا به پایگاه‌های بسیج و کلانتری‌ها حمله کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه باید از نیروی نظامی، انتظامی و بسیج تشکر کنیم که بصیرت کافی داشتند، ادامه داد: بسیاری از بسیجیان و نیروی‌های انتظامی در برابر این آشوب‌طلبان صبر کردند.

وی با بیان اینکه در یک کشور بزرگ ۸۵ میلیونی، تعدادی افراد ناجور نیز پیدا می‌شود، خاطرنشان کرد: کسی که علیه قرآن و اسلام شعار دادند انسان‌های خوبی نیستند، یادآوری کرد: کشوری که ۸ سال با دنیا جنگید با آشوب و اغتشاش از پای درنخواهد آمد و جریان اغتشاشاتی که در ایران پیش آمد دشمنان به حمایت از این افراد، موضوع را به سازمان ملل کشاندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در پایان با بیان اینکه افراد اغتشاش‌گر فریب دشمن را خورده‌اند، مطرح کرد: دشمن از هر ضربه‌ای که به اسلام و جامعه اسلامی بخورد حتی اگر این ضربه کوچک باشد خرسند می‌شود، خوشحالیم که این خرسندی دشمنان راه به جایی نمی‌برد و آن ها هم چنان از ما خشمگین هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.