رشت - سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: نخستین نشست علمی و تخصصی در خصوص واکاوی منظر فرهنگ دریایی استان در اسفندماه امسال برگزار می شود.

نشست واکاوی منظر فرهنگ دریایی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، ولی جهانی افزود: نشست یادشده با حضور پژوهشگران برجسته داخلی و خارجی در شهرستان های آستارا و رودسر برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نشست روزنه ای جدید رو به پژوهش های فرهنگ دریایی است، اظهار کرد: همچنین مستند سازی دیجیتال یافته ها در محوطه های باستانی ساحلی و دریایی موضوع کارگاه های آموزشی نشست علمی یاد شده است.

وی ادامه داد: اصطلاح منظر فرهنگ دریایی به عنوان یک الگو برای رسیدن به درکی جامع تر در حوزه باستان شناسی دریایی است.

به گفته جهانی؛ زمان برگزاری نشست تخصصی دهم اسفندماه و زمان برگزاری کارگاه آموزشی دهم تا ۱۶ اسفندماه خواهد بود و علاقمندان به حضور در نشست یادشده می توانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی گیلان مراجعه کنند.

دریای خزر یا دریای کاسپین (به گیلکی: کاسپی دریا) ، پهنه‌ای آبی است که از جنوب به ایران، از شمال به روسیه، از غرب به روسیه و جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوری‌های ترکمنستان و قزاقستان محدود می‌شود.

این دریا که گاهی بزرگترین دریاچه جهان و گاهی کوچکترین دریای خودکفای کره زمین طبقه‌بندی می‌شود، بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی است؛ طول آن حدود ۱۰۳۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۱۹۶ تا ۴۳۵ کیلومتر است.

گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است و ۹ شهرستان و ۶۵ روستای این استان از ساحل برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.