اصفهان _ معاون وظیفه عمومی استان اصفهان از ارائه تسهیلات برای مشمولانی که داوطلب اعزام زودتر از موعد به خدمت نظام وظیفه هستند خبر داد.

  تسهیلات اعزام زودتر از موعد برای مشمولان داوطلب

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ مهرداد پناه پوریان اظهار داشت: این مشمولان می توانند به همین منظور ۴۰ روز مانده به موعد قانونی اعزام به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اعلام کنند که یک هفته بعد از ثبت نام، پاسخ درخواست به آنان اعلام می شود.

وی افزود: اگر مشمول عادی دارای مدرک فوق دیپلم و دیپلم که ۱۹ هر ماه اعزام می شود درخواست تمدید یا تعجیل برای اعزام به خدمت نماید زمان اعزام وی به مدت یک ماه تمدید یا تعجیل خواهد شد.

سرهنگ پناهپوریان اظهار داشت: همچنین مشمولان لیسانس و بالاتر هم که اول ماه های زوج اعزام می شوند چنانچه درخواست تمدید یا تعجیل برای اعزام کنند درخواست آنها به مدت دو ماه تمدید یا تعجیل می شود و می توانند دو ماه زودتر یا دیرتر به خدمت اعزام شوند.

معاون وظیفه عمومی در خصوص وضعیت مشمولانی که از دانشگاه فارغ التحصیل، اخراج یا انصراف می دهند نیز توضیح داد: این افراد از زمان فارع التحصیلی، اخراج یا انصراف یک سال مهلت دارند که برای اعزام به خدمت مقدس نظام وظیفه خود را معرفی نمایند و مراحل ثبت نام در پلیس+۱۰ را انجام دهند درصورتی که پس از مهلت قانونی اقدامی صورت ندهند مشمول غایب محسوب شده و از سه ماه تا شش ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته می شود.

این مقام انتظامی از عدم تغییر مبلغ جریمه مشمولان ۸ سال غایب به بالا خبر داد و گفت: کسانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند براساس مبالغی که پیش از این اعلام شده تا آخر سال مهلت دارند که به پلیس+۱۰ مراجعه و ثبت نام کنند.

سرهنگ پناهپوریان اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس در حال تصمیم گیری برای تعیین نرخ جریمه مشمولان ۸ سال غایب به بالا در سال آینده هستند از سال آینده نرخ جرایم براساس تصمیم گیری جدید مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ستاد کل اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.