کرج - معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی با اعلام اینکه هدف از اجرای سامانه دادور بهبود فضای کسب و کار است ، گفت: این مهم برای مساعدت به حل موانع و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

آغاز فعالیت سامانه «دادور» با هدف بهبود فضای کسب و کار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حسین میرشجائیان حسینی در افتتاح سامانه دادور در استان البرز که صبح امروز شنبه برگزار شد، اظهار کرد:  مجموعه دولت دوازدهم به موضوع بهبود محیط کسب و کار توجه ویژه داشته چراکه تورم بالای ۳۰ درصد از عواملی بوده که باعث شد اقدامات دولت با مشکل مواجه شود.

وی افزود: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای صدور یک مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاه های اجرایی، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها و قوانین و مقررات مرتبط با آن، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت های کسب و کار و دریافت و پاسخ به شکایت را از اهداف تشکیل این ‌سامانه است.

میر شجائیان حسینی با بیان اینکه هدف از اجرای این سامانه  بهبود فضای کسب و کار و همچنین مساعدت به حل موانع و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی است افزود: در نیمه دوم سال ۹۳ بیش از ۲ هزار مجوز سیستم که بروکراسی ما را شکل می دهد، شناسایی شد که ۹۹ درصد این مجوزها بر اساس قانون بوده است.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد:  در گذشته صدور مجوزها در دستگاه های مختلف به طول می انجامید و هر ارگانی این امر را بر گردن دیگری می انداخت.

وی افزود:  نقشه ملی استعلامات مجوز کشور بدین منظور و به موجب رفع مشکلات یاد شده طراحی شد.

میرشجائیان حسینی با اعلام اینکه  ایران در بخش ایجاد کسب و کار رتبه ۱۵۳ را در بین ۱۸۹ کشور داشت افزود: در حال حاضر این رتبه به ۱۱۷ رسیده است و هدف نهایی سامانه دادور تبدیل شدن به پیشخوان مجوزدهی کشور است.

وی در ادامه گفت: متقاضیان دریافت مجوز می توانند با مراجعه به سامانه دادور و ثبت نام در آن شکایت خود را ثبت و روند پاسخگویی و پاسخ به آن ها را مشاهده کنند.

میر شجائیان حسینی  با اعلام اینکه شکایات موجود در مسیر اجرای کار شناسایی شده و مورد بررسی قرار گیرد، افزود: ۵۸ درصد استعلامات کشور باید توسط اتاق اصناف اخذ شود.

وی اشخاصی  که موفق به دریافت مجوز نشده اند را از جمله عوامل راه اندازی این سامانه برشمرد و گفت: عدم نظارت بر پاسخگویی دستگاه های مسئول از جمله دلایل اصلی راه اندازی سامانه دادور است.

معاون وزیر امور اقتصاد با اشاره به اینکه با افتتاح این سامانه در البرز فعالیت آن همزمان در ۸ استان دیگر شروع شده است و  با راه اندازی این سامانه آثار مثبتی را در جهت کسب و کار شاهد خواهیم بود افزود: متقاضیان دریافت مجوز می توانند با مراجعه به سامانه دادور  و آدرس اینترنتی www.BEMCENTER و ثبت نام در آن شکایت خود را ثبت و روند پاسخگویی و پاسخ به آنها را مشاهده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.