قزوین_ مدیرساخت و توسعه راه های قزوین عنوان کرد: احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول ۲۶ کیلومتر در حال انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی و روسازی است.

عملیات خاکبرداری قطعه دوم مسیر قزوین – کلاچای

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان در بازدید مدیرکل و معاونان این اداره کل از پروژه ملی در دست احداث قزوین – رحیم آباد کلاچای عدم تخصیص اعتبار و مسایل زیست محیطی را از موارد تأخیر در این پروژه عنوان کرد و افزود: اداره کل پیگیری لازم را در دستور کار خود قرار داده و هر بخشی از پروژه که امکان کار داشته باشد را فعال خواهد کرد.

مدیر ساخت و توسعه راههای قزوین در مورد مشخصات این پروژه عنوان کرد: طول مسیر این پروژه حدود ۱۴۵ کیلومتر می باشد که ۷۰ کیلومتر از آن در استان قزوین قرار دارد.

وی در ادامه گفت: مسیر اصلی این پروژه از مقابل دانشگاه آزاد قزوین آغاز و با عبور از روستاهای  باراجین، میزوج، ورتوان و موشقین به سمت رودخانه شاهرود رفته و پس از عبور از روی آن وارد دره هیر و ویار می شود.

قزوینیان افزود: این پروژه در مرز استان گیلان بعد از عبور از تونل دو کیلومتری وارد دره منتهی به سه راهی گرمابدشت شده و به موازات رودخانه پلرود از بخش زیادس عبور کرده و پس از طول لات به صورت کنارگذر از غرب رحیم آباد می گذرد و به ورودی کلاچای از سمت غرب ختم می شود.

مدیرساخت و توسعه راه های قزوین عنوان کرد: احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول ۲۶ کیلومتر در حال انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی و روسازی است.

وی بیان کرد: در طول مسیر پروژه قزوین – الموت – کلاچای در استان قزوین یک دستگاه تونل بزرگ، دو دستگاه تونل کوچک، ۳ دستگاه پل بزرگ و چندین دستگاه پل کوچک وجود دارد.

قزوینیان افزود: همچینین این پروژه دارای  ۲ پل با شرایط خاص، ۵۶ پل آبرو و بیش از ۶ هزار متر دیوار حائل است.

این مقام مسئول با اشاره به تجهیز کارگاه قطعه دوم از مسیر توسط پیمانکار گفت: با توجه به تزریق اعتبار در حال حاضر می توان عملیات را تسریع بخشید تا در ادامه کار را در قطعه اول نیز آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.