کرمان - در نشست شورای سیاست گذاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، استاندار کرمان درخواست کرد که سردار سلیمانی به عنوان رئیس این شورا انتخاب شود که این امر به تصویب اعضای برگزاری این کنگره رسید.

 سردار سلیمانی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح شنبه در نخستین جلسه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان گفت: ما نیازمند آن هستیم که واقعیت های جنگ را بدون کم و کاست برای نسل حاضر مطرح کنیم.

وی ادامه داد: همه مسئولان و مردم ایران مدیون شهدا هستند و در قالب برگزاری کنگره ها باید راه و رسم شهدا را مطرح کنیم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان در برگزاری کنگره های بزرگداشت شهدا و در حوزه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، پیشگام و بنیان گذار بوده است وهمانگونه که در دفاع مقدس لشکر خط شکن ۴۱ ثارالله را داشته است در برگزاری کنگره شهدا نیز پیشتاز است.

استاندار کرمان گفت: ما باید فلسفه دفاع مقدس را به خوبی در بین جوانان تبیین کنیم و در این زمینه باید از یادگاران آن دوران به خوبی استفاده کنیم.

رزم حسینی با تاکید بر این مطلب ما باید تاثیر سیره آنها را در جامعه به خوبی ببینیم، ادامه داد: باید نیازهای روز جامعه را شناخته و در اهداف کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان به آنها توجه کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: باید از حرف های کلیشه ای پرهیز کرده و نسل جدید و نو را در این کنگره دعوت کنیم زیرا امروز نیاز به حضور فعال جوانان در عرصه های مختلف داریم.

رزم حسینی ادامه داد: معتقدیم باید از تشریفات معمول گذشته و به کیفیت و محتوای کنگره توجه جدی صورت گیرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: نباید کنگره شهدا را مختص یک قشر کنیم، بلکه باید از تشکل های دانشجویی، دانش آموزی و گروه های سیاسی در اجرای این کنگره استفاده کنیم.

دستاوردهای مهمتر برای نسل های بعدی 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در نخستین جلسه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان افزود: تمامی یادواره هایی که برای شهدا برگزار می شود در صدد بیان ارزش انسان هایی است که در شرایط سخت از مرزهای این کشور دفاع کردند و می خواهد نشان دهد که این شهدا با کسانی که این ماموریت را انجام ندادند، یکسان نیستند و نیز به دنبال توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، گفت: شهدا را الگوی خود می دانیم و هر چه کنگره ها را بزرگتر، دقیق تر و واقعی تر برگزار کنیم، دستاوردهای مهمتر و بهتری را برای نسل های حاضر و نسل های بعدی خواهیم داشت.

وی با طرح این سوال  که چرا تلاش می کنیم که جنگ تحمیلی را در ذهن نسل های آینده پررنگ کنیم، گفت: هشت سال دفاع مقدس را یک دانشگاه و یک ارزش دینی و شهدا را عزیزترین و عظیم ترین انسان ها در پیشگاه خداوند می دانیم.

وی گفت: برنامه ریزی کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان باید به صورت منظم و دقیق به شکلی پیش رود که در کنگره های بعدی نیز بر اساس همین برنامه ریزی ها تداوم یابد.

ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار به نسل آینده

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: دومین کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در پایان سال ۹۷  به شکلی متمایز و بزرگ برگزار خواهد شد.

سردار غلامعلی ابوحمزه افزود: اکنون پس از گذشت ۲۰ سال، که اولین کنگره رابرای نخستین بار در کشور برگزار کردیم، بنا داریم در پایان سال ۹۷ دومین کنگره را برگزار کنیم که در این رابطه یک مجموعه نیز تدوین شده است.

وی به اهداف کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان اشاره و بیان کرد: تجلیل از مقام والای شهدا، حفظ ارزش ها و آثار حماسه هشت سال دفاع مقدس، معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده، ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار به نسل آینده و حراست از آرمان های امام راحل از جمله این اهداف است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، گفت: ۱۹ کمیته برای برگزاری این کنگره و در کنار آن در هر شهرستان نیز یک ستاد شهرستانی تشکیل شده است.

وی افزود: ۲۲ نفر از مسئولان استان در جایگاه حقوقی خود به عنوان مسئولان برگزاری این کنگره انتخاب شده اند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: ضرروت دارد که این کنگره از غنای گسترده و وسیع برخوردار باشد و حرکت های جدیدی را در مقابل سایر کنگره های برگزار شده در کشور ارائه کند.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، اعضای ستاد بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان دیداری را با رهبر  معظم انقلاب اسلامی خواهند داشت.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: یکی از سخنرانان پیشنهادی کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و در برگزاری این کنگره نیز از نظرات این سرباز فداکار ولایت استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ازهر ابتکار، نوآوری و پیشنهاد مشخص برای برگزاری هر چه بهتر کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان استقبال می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.