نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر علیه برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران موضع خصمانه‌ای اتخاذ کرده است.

لفاظی‌های جدید نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران

به گزارش قدس آنلاین، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی گفت: ایالات متحده احتمالا اقداماتی علیه فعالیت های ایران در زمینه موشکی خارج از چارچوب برجام اتخاذ خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم تلاش های واشنگتن در این زمینه با حمایت سایر کشورها روبرو شود.

هیلی با انتشار بیانیه ای که روز جمعه توسط دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر شد، ادعا کرد: اینجا در سازمان ملل، ما به دنبال دستیابی به یک همکاری بین المللی هستیم تا اقدامات علیه فعالیت های موشکی ایران را تقویت کنیم، تحریم های تسلیحاتی را که ایران آن را نقض می کند، اجرا و اعمال کنیم و حمایت ایران از تروریسم را سرکوب نماییم و موارد نقض حقوق بشر در ایران را به روشنی نشان دهیم. همه این اقدامات را می توان خارج از چارچوب توافق هسته ای اتخاذ کرد ولی اگر نتوانیم به یک اجماع بین المللی در این زمینه ها دست پیدا کنیم، آنگاه بیشتر نمایان خواهد شد که توافق هسته ای، یک مانع برای دستیابی به صلح است.

نیکی هیلی افزود: پیام واشنگتن با تاکید بر این مساله که آمریکا رفتارهای خطرناک و بی ثبات کننده ایران را تحمل نخواهد کرد، قاطع و محکم بوده و آمریکا امیدوار است که سایر کشورها نیز به تلاش های ایالات متحده در این زمینه ملحق شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که لغو تحریم های هسته ای ایران را به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید خواهد کرد. البته ترامپ اعلام کرده است که این آخرین باری است که معافیت تحریم های ایران را تمدید می کند.

اتحادیه اروپا پیش از این حمایت خود را از توافق هسته ای با ایران اعلام کرده است. ترامپ اواخر اکتبر گفته بود که پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نمی کند. وی تهران را به نقض روح برجام متهم کرده است.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.