تبریز- نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: جمعیت هلال‌احمر با انبارهای خالی نمی‌تواند با بحران‌ها مقابله کند نیاز است انبارها هر چه سریع‌تر تجهیز و تقویت شوند.

هلال‌احمر با انبارهای خالی قادر به مقابله با بحران نیست/ کمبود اعتبار هلال احمر در بودجه ۹۷ رفع شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، احمد علیرضابیگی، با تاکید بر لزوم تقویت و تجهیز انبارهای جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با بحران‌های احتمالی، گفت: تجهیز انبارهای هلال‌احمر باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، با یادآوری اینکه حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند آمادگی را رکن مهم مقابله با بحران و زلزله دانست و افزود: یکی از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در ارتباط با امداد و نجات باید سازوکارها و امکانات خود را آماده و مهیا کرده تا بتواند در شرایط بحران به درستی ایفای نقش کند جمعیت هلال‌احمر است.

علیرضابیگی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در زمینه امدادرسانی در زمان بحران مسؤولیت مستقیم دارد، ادامه داد: هلال‌احمر با دستان و انبارهای خالی نمی‌تواند با بحران‌های احتمالی مقابله کند بلکه انبارهای هلال احمر باید به طور مداوم ذخیره مناسبی از اقلام حیاتی را داشته باشند و برای مقابله با بحران‌های احتمالی تجهیز شوند.

وی افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها همکاری لازم را از جمعیت هلال‌احمر داشته باشند در این رابطه سالن‌های مخصوص بحران که به صورت دو منظوره ساخته شدند باید مهیا شوند تا بتوانند در زمان بحران به خوبی ایفای نقش کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با بیان اینکه بودجه هلال احمر در قالب بودجه ستاد بحران در نظر گرفته می‌شود، افزود: هر ساله سازمان برنامه و بودجه ردیفی را تعریف و در اختیار دستگاه‌های عضو ستاد بحران که یکی از آنها جمعیت هلال احمر است قرار می‌دهد.

وی افزود: نیاز است کمبودهای بودجه‌ای هلال‌احمر رفع شود تا برای تامین امکانات با مشکل مواجه نشود؛ حوادثی که در تهران رخ می‌دهد تلنگری است که بر اساس آن می‌توان میزان آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی را مورد ارزیابی قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.