شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:باید به نقاط قوت و پتانسیل های استان پرداخته شود نه اینکه فقط سیاه نمایی کنیم و فقط نقاط ضعف استان را مطرح کنیم.

 لزوم معرفی نقاط قوت استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،اقبال عباسی روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان چهارمحال و بختیاری گفت: به جای کاشتن یأس و ناامیدی بین سرمایه گذاران، صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی امید و نشاط به کار را تزریق کنیم.

وی افزود: سعی کنیم از پرداختی استان در زمینه تولید صحبت کنیم نه اینکه فقط سیاه نمایی کنیم و فقط نقاط ضعف استان را مطرح کنیم.

استاندار خاطر نشان کرد: دولت یازدهم ۳۶ هزار واحد راکد و نیمه فعال را تحویل گرفت و بیش از ۷۵۰۰ واحد را احیاء کرد، اما کسی به این عملکرد ها و نقاط قوت توجهی نمی کند و برخی ها فقط سعی در سیاه نمایی و بد جلوه دادن دولت و اقدامات صورت گرفته دارند.

وی افزود: بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان به واحدهای راکد و غیرفعال در سراسر کشور پرداخت شده است.

عباسی در ادامه با اشاره به عملکرد برخی از واحدهای تولیدی استان گفت: اگر واحد تولیدی با تمام امتیازاتی که دولت در اختیارش می گذارد بازدهی و راندمان کاری مناسبی ندارد باید تغییر رویه دهد و حتی در صورت امکان خط تولیدش را تغییر دهد.

 وی با اشاره به اینکه نمی شود سال ها پول بانک ها به صورت راکد و بی بازده در دست برخی از واحدهای تولیدی باشد افزود:آنچه که مربوط به دولت است ما حل می کنیم ولی آنچه که مربوط به  تولید کننده است باید خود او در پی رفع  آن تلاش کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته ۲۲۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده که از این تعداد ۱۱۰ جلسه در سال جاری بوده و بیش  از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی تزریق شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه هایی از جمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت و معدن و واحدهای صنعتی با بانک های عامل استان نشست هایی را برگزار و با همکاری و همدلی در راستای رفع مشکلات صنعت استان گام بردارند.

عباسی با اشاره به کاهش بیکاری در دولت تدبیر  امید گفت: ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است که در صورت اجرایی شدن نرخ بیکاری در سراسر کشور به ۱۱ درصد می رسد.

استاندار در پایان گفت: از هفته آینده جلسات ستاد تسهیل در شهرک های صنعتی و در محل واحدهای تولیدی برگزار می شود تا آخرین وضعیت شهرک ها،آخرین وضعیت تولید واحدهای صنعتی و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و همچنین دستگاه های اجرایی از نزدیک در جریان مشکلات و موانع تولید استان قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.