کرمانشاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: واحدهای صنعتی خسارت دیده در زلزله خواستار کمک بلاعوض هستند و در آواربرداری چندان همکاری نمی کنند.

واحدهای تولیدی خسارت دیده در زلزله خواستارپرداخت کمک بلاعوض هستند

به گزارش قدس آنلاین، جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه امروز یکشنبه به ریاست هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با موضوع اصلی بررسی مشکلات بنگاه های اقتصادی خسارت دیده سرپل ذهاب در زلزله اخیر برگزار شد.

در این جلسه نعمت‌الله حقیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ضمن تاکید بر احیای واحدهای خسارت دیده اظهار داشت: به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی خسارات قابل توجهی وارد شده است.

وی از وارد شدن ۴۶ میلیارد تومان خسارت به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی سرپل ذهاب خبر داد و افزود: ۶۲ طرح و واحدهای صنعتی بر اثر این زلزله آسیب دیده اند.

رئیس سازمان صنعت،   معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان داشت: از این تعداد ۴۶ واحد تولیدی پروانه دار و ۱۶ طرح صنعتی است که به تولید نرسیده اند.

وی با بیان اینکه در این آمار طرح های صنایع کشاورزی خسارت دیده وارد نشده است، گفت: واحدهای خارج از شهرک صنعتی نیز در نظر گرفته نشده است.

حقیقی تصریح کرد: با توجه به تعجیل صورت گرفته در بازسازی، اسکان موقت، زیرساختها، تامین آب و برق و... اما واحدها خواستار کمک بلاعوض هستند و در آواربرداری چندان همکاری نمی کنند.

وی کمک به آواربرداری و آماده سازی جهت بازسازی، تحت پوشش قرار دادن بیمه بیکاری کارگران حتی آنهایی که قبلا نیز بیمه نبوده اند، بخشش جرایم و معافیت واحدهای صنعتی خسارت دیده از پرداخت حق بیمه حداقل برای دوسال، در نظر گرفتن معافیت مالیاتی ۱۳ ساله از زمان شروع به کار مجدد واحدها، اعطای تسهیلات به سهل ترین روش ممکن مانند به رهن بردن محل طرح یا تعهد صندوق ضمانت، تعیین تکلیف وضعیت امهال بدهی ها توسط بانکها با هماهنگی مدیریت بحران استان ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز را از اقدامات در نظر گرفته شده برای احیای شهرک صنعتی سرپل ذهاب عنوان کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.