اصفهان- رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در رابطه با خبر افزایش مجدد قیمت برنج اظهار کرد: پس از فضای تنش روانی که در چند هفته قبل در بازار ایجاد شد، در حال حاضر در دوره آرامش بازار قرار داریم و هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای برنج داخلی و خارجی رخ نداده است.

برنج گران نشده است

به گزارش قدس آنلاین، رسول جهانگیری گفت: بعد از ممنوعیت ثبت سفارش برنج خارجی از سوی دولت، موج هیجانی در بازار برنج اتفاق افتاد اما در حال حاضر آرامش به بازار بازگشته و قیمت سایر محصولات مصرفی نظیر تخم مرغ نیز به حالت اول بازگشته است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: همین وضعیت برای تخم مرغ نیز رخ داده بود اما وضعیت به حالت ثبات بازگشت و در حال حاضر برای تحویل به فروشگاه‌ها بین ۶ الی ۶ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی تأکید کرد: بازار توسط بازرسان اصناف در حال رصد بوده و شرایط روانی بازار به ثبات رسیده است و دیگر نوسانات هفته‌های قبل کنترل شده‌اند.

جهانگیری در پایان متذکر شد: خبر عدم واردات برنج خارجی از نظر روانی اثراتی بر خرید و فروش برنج داخلی گذاشت اما واقعیت این است که به اندازه مصرف چند ماه کشور، برنج خارجی در انبارها وجود دارد، علاوه بر آن، شکافی بین عرضه و تقاضای برنج در کشور وجود ندارد و افزایش قیمتی ناشی از کمبود عرضه رخ نخواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.