یزد - شهردار یزد گفت : در تلاش هستیم تا با طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های مناسب در راستای زیباسازی شهری به‌ویژه در بافت‌های فرسوده شهری و حتی برخی رنگ‌آمیزی‌ها قدیمی ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، به‌نوعی پوست‌اندازی شهری رسیده و چهره‌ای زیباتر را به شهر و شهروندان، هدیه دهیم .

هدیه چهره‌ای زیباتر به شهر و شهروندان یزدی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی جمالی‌نژاد  شامگاه یک شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان اظهاردشت: کمبود سرویس‌های بهداشتی در شهر یزد از مشکلات میزبانی این شهر در ایام عید نوروز است که شهرداری یزد در این خصوص برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته ولی با توجه به بودجه مورد نظر،‌ اجرای این طرح در سال آینده امکان‌پذیر خواهد .

وی افزود: در تلاش هستیم  تا با طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های مناسب در راستای زیباسازی شهری به‌ویژه در بافت‌های فرسوده شهری و حتی برخی رنگ‌آمیزی‌ها قدیمی ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، به‌نوعی پوست‌اندازی شهری رسیده و چهره‌ای زیباتر را به شهر و شهروندان، هدیه دهیم .

جمالی نژاد تصریح کرد: نظارت مستقیم و مجدانه بر عملکرد پیمانکاران حوزه نظافت شهری، مرمت و رنگ‌آمیزی جداول و زیباسازی شهری دردستورکار ویژه شهرداری یزد قرار گرفته همچنین با توجه به مشکل کم‌آبی استان  کاشت 100 هزار نهال انواع درخت و گل و گیاه کم آبخواه در دستور کار شهرداری می باشد .

شهردارخاطر نشان ساخت: در برخی موارد در ایام عید شاهد افزایش گازگرفتگی و مرگ خاموش در چادرهای مسافرتی هستیم و ما در این خصوص، تهیه بروشورهای ایمنی را در دستور کار خود قرار داده و نظارت در محل اسکان مسافران از دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام عید است.

جمالی‌نژاد افزود: درصدد هستیم که کارناوال‌های شادی با توجه به مشکلات اقتصادی مردم در سطح شهر ایجاد و شهر را در این زمان‌ها شاد کنیم و اگر دستگاه‌های استان با این طرح همکاری کنند و بتوانیم با این تم رنگ ادارات را رنگ‌آمیزی کنیم می‌توانیم شاهد یک نمای زیبا در سطح شهر یزد باشیم.

رونق گردشگری در روستاها در دستور کار است 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از فعالیت واحدهای بوم‌گردی در روستاهای یزد در نوروز ۹۷ خبر داد و گفت : روستاها ظرفیت های بسیار مهم و بکر گردشگری دارند که بخش قابل توجهی از آنها هنوز مغفول مانده اند.

محمد یارمند اظهار داشت: رونق گردشگری در روستاها در دستور کار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد قرار دارد، و رویکرد ما در این زمینه یک رویکرد تفریحی، فرهنگی و اقتصادی است و بر آسایش و آرامش تاکید ویژه داریم.

وی با اشاره به اینکه روستاها با برنامه ریزی های انجام شده در ایام نوروز فعال‌تر و پویاتر از قبل فعالیت خواهند کرد، افزود: تلاش برای معرفی روستاهای هدف گردشگری، رونق اشتغال و کسب و کار روستایی، آشنایی مردم با اماکن گردشگری روستایی و ... مدنظر قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد:  به همین منظور برای برپایی بازارهای محلی و جشنواره‌های عشایری، اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی شده و امیدواریم با مشارکت خوب مردم روستاهای استان یزد، شاهد رونق چشمگیری در روستاهای استان باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد همچنین از فعالیت واحدهای بوم‌گردی روستایی در روستاهای استان خبر داد و اظهار داشت: ۱۷ مرکز بوم‌گردی در روستاهای استان فعال خواهد شد و برای مرمت و بهبود تعدادی از این واحدها نیز بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده که این مبلغ به واحدهای بومگردی در شهرهای میبد، مهریز، خاتم و بافق اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.