ساری- مدیر نخستین همایش کاربرد هوش هیجانی از برگزاری همایش بزرگ ویژه مدیران صنعتی مازندران در بهمن ماه امسال خبر داد.

مدیران مازندرانی با کاربردهای هوش هیجانی آشنا می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محسن طالبی شلیمکی اظهار کرد: سمینار هوش هیجانی در مدیریت با هدف توانایی درک مدیریت احساسات و عواطف افراد در روابط انسانی برگزار می‌شود و طیف‌های مختلفی از حوزه گردشگری، بسیج و جامعه مهندسان سپاه در این همایش حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت این هوش به توسعه کسب و کار کمک می کند، به غفلت در حوزه کسب و کار اشاره کرد و یادآور شد: سازمان‌ها به دنبال برنامه‌ ریزی بلند مدت و استراتژیک برای تقویت خودشان هستند ولی برای تحقق جامعه توسعه یافته نیاز به انسان‌های توسعه یافته داریم و باید این مساله در نظر گرفته شود که برای هر فرد برنامه توسعه فردی نگارش گردد.

کارشناس مدیریت کسب و کار، با انتقاد از تدوین برنامه‌های بلند مدت در سازمان‌ها، گفت: بیشتر کارکنان ما در ادارات و نهادها به دنبال ارتقا سازمانی هستند و به دنبال ارتقای سازمان خود نیستند.

طالبی اضافه کرد: در بحث هوش هیجانی ما به دنبال تقویت خود مدیریتی و روش‌های شناسایی نقاط قوت و ضعف هستیم. در این همایش نیز به دنبال تقویت بنیه فکری و ذهنی افراد شرکت ‌کننده بوده و بنا داریم که نگرش افراد به کار را تغییر دهیم.

مدیر نخستین همایش کاربرد هوش هیجانی در مدیریت، زمان برگزاری این همایش را ۱۸ بهمن ماه سال جاری اعلام و گفت: برنامه ‌ریزی کردیم که در حوزه صنعت، مدیران کارخانه‌ها و مسئولان فنی و نظام مهندسی ساختمان درگیر اجرای این طرح شوند.

طالبی با بیان اینکه استفاده از هوش هیجانی در کسب و کار ایده‌ای نوین بوده که برای بسیاری از مدیران جا نیفتاده است، تاکید کرد: هوش هیجانی نوعی استعداد عاطفی است که تعیین می ‌کند از مهارت‌های خود چگونه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و حتی کمک می‌کند فکر را در مسیری درست به کار ‌گیریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.