سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید اصول توانایی، تخصص و شایسته‌سالاری در بکارگیری مدیران ملاک باشد چرا که بکارگیری افراد شایسته، پاک و توانمند در رأس مدیریت دستگاه‌ها زمینه رفع بسیاری از مشکلات در جامعه را فراهم می‌سازد.

توانایی، تخصص و شایسته‌سالاری ملاک انتخاب مدیران باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: برای برخورداری از یک جامعه سالم، تک‌تک افراد در جوامع اسلامی نسبت به هم مسوولیت دارند.

وی ضمن تاکید بر رعایت حجاب و عفاف به عنوان یکی از دستورات دین اسلام، افزود: اگر نسبت به این مسائل بی‌توجه باشیم آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف بوجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: وقتی قانون در موارد مختلف وجود دارد، چرا باید اجرا نشود در حالی که تجاهر جامعه را به سمت فساد می‌کشاند.

نباید کارها را به همدیگر محول کنیم

وی تاکید کرد: همه وظیفه دارند و نباید کارها را به همدیگر محول کنیم بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق دستورات و قوانین موجود استفاده کرد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: همه ما روزی در درگاه الهی قرار می‌گیریم و باید پاسخگو باشیم لذا از این فرصت که در اختیار داریم برای خدمت به مردم استفاده کنیم و تمام جهات را به صورت همزمان ببینیم.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، رسیدگی به وضعیت طبقات محروم و تلاش در راستای پاسخگویی به نیازهای آنها ضروری است و مسوولان باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم یک تقسیم کار مناسب بین دستگاه‌ها صورت بگیرد و وظیفه هر بخش تعیین شود تا براساس آن برای مرتفع کردن آسیب‌ها اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: مبارزه با مفاسد نیاز به کار علمی دارد لذا باید با اولویت‌بندی و آموزش و توجیه حرکت کرد.

افزایش آمار طلاق یکی از مشکلات جامعه امروزی است

وی در بخش دیگری از سخنانش، بر ضرورت داشتن ارتقای سواد رسانه‌ای برای مقابله با تبلیغات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان تاکید کرد و گفت: مردم باید برای استفاده از فضای مجازی سواد رسانه‌ای داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: افزایش آمار طلاق یکی از مشکلات جامعه امروزی است که نیاز به آسیب‌شناسی دارد ضمن اینکه باید راهکارهای ازدواج آسان تعریف شده و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این راستا انجام شود.

حسینی‌شاهرودی اذعان داشت: اگرچه کارهای بسیار خوبی در سطح کشور و استان کردستان شده است، البته مشکلاتی هم وجود دارد که نیاز به مسوولیت‌پذیری مدیران دارد.

وی عنوان کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان به راحتی برچید و  اعتیاد در استان کردستان یکی از این موارد است، چون فرهنگ عامه مردم استان پذیرای آن نیست لذا به آسانی می‌توان این معضل را جمع کرد.

به گفته حسینی‌شاهرودی، رفع مشکلات اعتیاد نیاز به اراده جدی همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط دارد و باید در این راستا همه با هم تلاش کنند.

نماینده مجلس حق دخالت در عزل و نصب مدیران را ندارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید داشت: باید افراد توانمند در رأس دستگاه‌ها قرار بگیرند و نماینده مجلس حق دخالت در عزل و نصب مدیران را ندارد و لذا هر کس برای انتخاب مدیران فشار می‌آورد باید معرفی شود.

به گفته حسینی‌شاهرودی، باید اصول توانایی، تخصص و شایسته‌سالاری در بکارگیری مدیران ملاک باشد چرا که بکارگیری افراد شایسته، پاک و توانمند در رأس مدیریت دستگاه‌ها زمینه رفع بسیاری از مشکلات در جامعه را فراهم می‌سازد.

وی گفت: مدیرانی که احساس می‌کنند قادر به انجام کار نیستند برای کناررفتن پیش‌قدم شوند تا کار به افراد توانمند محول شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان افزود: باید به جایی برسیم به اندازه‌ای افراد توانمند داشته باشیم که به زور حاضر مسوولیت‌ها را قبول کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.