شیراز- شهردار شیراز با اشاره به طلب ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز گفت: در سال‌های اخیر بدهی شهرداری شیراز به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

شهرداری شیراز ۳ هزار میلیارد تومان بدهکار است/ ۶۳ میلیارد تومان هزینه ماهانه شهرداری شیراز

به گزارش قدس آنلاین، حیدر اسکندر پور بعدازظهر امروز در صحن شورای شهر شیراز اظهار داشت: در سال‌های اخیر بدهی شهرداری شیراز ۳ هزار میلیارد تومان و جمع طلبکاری شهرداری از ادارات دولتی و دولت به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۱۶ پیمانکار داریم که کمتر از ۵۰ میلیون تومان از شهرداری شیراز طلبکار هستند، ادامه داد: جمع بدهی شهرداری به تمام پیمانکاران ۳۸۴ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲۵۲ میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران خرد است.

شهردار شیراز افزود: بابت تملک املاک در مناطق مختلف شیراز، ۴۴ میلیارد تومان سند خورده که پرداخت نکردیم و ۳۰ میلیارد تومان نیز به دلیل حکم صادره از شعب دادگاه باید پرداخت کنیم.

اسکندر پور خاطرنشان کرد: ۲۹۲ میلیارد تومان بدهی املاکی است که در مسیر پروژه‌های عمرانی قرار گرفتند، با صاحبان املاک برای پرداخت بدهی در حال توافق هستیم.

شهردار شیراز گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان برای ساخت پروژه‌های عمرانی تعهدات بانکی با سود ۱۸ درصد و سود ۲۷ درصد داریم که قسمت اعظم آن دارای سود ۱۸ درصد بوده و باید پرداخت شود.

به گفته وی بابت پروژه‌های عمرانی و قطار شهری از سال ۹۲ تا امسال، ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رفته که بدهی سود این اوراق مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان است.

اسکندر پور تصریح کرد: ۱۷۴ میلیارد تومان نیز بابت کسورات قانونی شهرداری شیراز باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز دارای ۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر نیروی کار است که در ماه ۴۶ میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند، ابراز داشت: این مقدار حقوق با هزینه‌های جاری شهرداری به ۶۳ میلیارد تومان در ماه می‌رسد.

شهردار شیراز ادامه داد: میزان درآمد شهرداری شیراز از مناطق مختلف تقریباً به همین مقدار است اما با توجه به کاهش صدور پروانه ساختمان درآمد شهرداری کاهش پیداکرده است.

اسکندر پور یادآور شد: ۲۳۰ میلیارد تومان تا پایان اسفند سال جاری بابت اوراق مشارکت به بانک شهر باید پرداخت شود که با توجه به درآمد شهرداری امکان‌پذیر نیست، اما املاکی داریم که با فروش یا تهاتر به بانک شهر پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد:۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان املاک داریم که جزء دارایی شهر است که باید تبدیل به نقدینگی شود تا پاسخگوی تعهدات مالی شهرداری باشد.

این مقام مسوؤل با اشاره به اینکه شهرداری شیراز ۱۱۰ میلیارد تومان از ادارات دولتی، ۸۰ میلیارد تومان از دولت بابت قطار شهری طلب و ۶۰ میلیارد تومان چک وصول نشده دارد، افزود: مجموع طلب شهرداری شیراز ۲۵۰ میلیارد تومان است.

اسکندر پور تأکید کرد: استقبال از سرمایه‌داری یک انتخاب نیست بلکه یک الزام برای شهرداری شیراز در جهت رفع مشکلات است.

منبع: فارس

شهردار شیراز در پایان ضمن درخواست حمایت شورای شهر شیراز از مجموعه مدیریت شهرداری گفت: تلاشمان را می‌کنیم تا به‌موقع مطالبات شهرداری را پرداخت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.