قززوین_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین عنوان کرد: باید به ارتقای بسترهای فرهنگی و اجتماعی توجه شود.

توجه به ارتقای بسترهای فرهنگی و اجتماعی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید مؤمنی صبح روز سه شنبه در نشست مشترک با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: امروز نیازمندان با تنگناهای مختلفی در زندگی روبرو هستند که لازم است متناسب با آن شرایط ارائه خدمات را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کمک‌های فرهنگی و تحصیلی به خانواده مددجو نشود و تنها به فکر معیشت آنها باشیم در آینده فرزندان آنها نیز باید با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم کنند حال آنکه تلاش ما ایجاد بسترهای ارتقای خانواده است، افزود: در حقیقت خانواده مددجو با کمک‌های کمیته امداد به سمت رهایی از فقر می‌رود، فرزند مددجو با کمک برای تحصیل از امکان بیشتری برای اشتغال در سنین بالا بهره مند می‌شود و دیگر زندگی گذشته توأم با فقر برایش تکرار نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین عنوان کرد: باید به ارتقای بسترهای فرهنگی و اجتماعی توجه شود که البته موضوع کاستی و محرومیت‌های اقتصادی مورد توجه است.

مؤمنی یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان عنوان و بیان کرد: کمیته امداد این توانمندسازی را با جدیت پیگیری می‌کند از این رو بسته تشویقی را برای کارفرمایان تدارک دیده که در صورت جذب مددجویان تحت حمایت این نهاد، برای سال نخست ۱۰۰ درصد سهم بیمه و برای سال دوم ۵۰ درصد این سهم از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: سیاست کمیته امداد، کمک بلاعوض نیست بلکه کمک‌های بلاعوض در فرآیند اورژانسی و به صورت موقت ارائه می‌شود تا خانواده مددجو خود را بازیابی کند و با استفاده از تسهیلات و دیگر خدمات کمیته امداد دارای درآمد شده و استقلال معیشتی پیداکند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در این دیدار برای همکاری با کمیته امداد در حوزه اندیشه و فرهنگی اعلام آمادگی کرد و ارتقای فرهنگی را از اولویت های جدی برشمرد.

به گفته حجت الاسلام غلامرضا عادل، مجموعه اوقاف آماده است برای خدمت به نیازمندان گام‌های مشترک را بردارد و رسیدگی به نیازمندان کاری ارزشمند و بزرگ بوده که توفیق آن در کمیته امداد نصیب امدادگران شده است.

گفتنی است در این مراسم به موضوعات دیگری از جمله اعزام نیازمندان به عتبات عالیات و مشهد مقدس، همکاری مشترک در برگزاری جلسه دینی و فرهنگی در بقاع متبرکه، همکاری در جشن نیکوکاری، کمک به نیازمندان در شب عید شامل سبد کالا و بن خرید نیز اشاره شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.