اهواز_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین نکوداشت شیخ هاشم کعبی گفت: شاعران اهل بیت صدای بلند و فریاد مظلومیت شیعه هستند.

شاعران اهل بیت فریاد مظلومیت شیعه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آیین نکوداشت شاعر اهل بیت شیخ هاشم کعبی که با حضور مسئولان استانی و جمع گسترده‌ای از اصحاب فرهنگ و هنر در فرهنگ سرای ملافاضل سکرانی شادگان برگزار شد، مورد استقبال وسیع رسانه‌ها و مردم ادب‌دوست شادگان قرار گرفت.

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین نکوداشت ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه مهم ادبی، اظهار کرد: شیخ هاشم کعبی شاعری بزرگ خوش‌قریحه و متعهد به ارزش‌های مقدس اسلام بود ولی متاسفانه سال‌های سال در جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی از او یاد نمی‌شد و اینک این مراسم اولین گام در راستای معرفی این شاعر و عالم شیعه است.

جوروند افزود: شیخ هاشم کعبی که نام بلندش در کتاب الذریعه شیخ آقا بزرگ تهرانی آمده است، با تالیف کتابی در رد استعمار روس، موضع استعمارستیزانه خود را به زیباترین شکل نمایان ساخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان ساخت: شیخ هاشم کعبی مایه مباهات تاریخ ادبیات خوزستان و شیعه است. قصاید و اشعار او برای سال‌های متمادی در خوزستان بر منبرها خوانده می‌شد اما در این مرحله از تاریخ جامعه احیای این گنج گرانبهای ادبی و فکری نیازمند نگاه و همت پژوهشگران، دانشگاه‌ها، نهادها و همه متولیان فرهنگ و هنر است.

گفتنی است، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، شیخ جلال جابریان رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سایر مسئولان استانی، عده‌ای از شاعران عربی‌سرای استان در این مراسم به شعر خوانی پرداختند.  و در پایان با اهدای لوح سپاس از شرکت‌کنندگان در برگزاری این برنامه تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.