اگر از هوادارن بازی‌های رایانه‌ای با سبک ماجرایی دو بعدی اشاره و کلیک هستید و به داستان‌های هزار و یک شب و تلفیق معماری‌های گوناگون علاقه دارید حتماً بازی «صدای فراموش شده۲؛ تقدیر» را تجربه کنید.

داستانی برگرفته از هزار و یک شب ایرانی

قدس آنلاین- بازی از یک داستان بسیار قوی بهره می‌برد، داستانی که مخاطب را بر خلاف اکثر بازیهای رایانه‌ای به دنیای خشونت و جنگ و سیاهی نخواهد برد؛ داستان برگرفته از هزار و یک شب و یک روایت عاشقانه و عارفانه است، مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی.

قصه بازی این است:در شهر آفتاب، نواختن ساز ممنوع شده است و این یعنی جان گرفتن سیاهی. شهرداد شاه، پادشاه سرزمین آفتاب، به خیانت وزیرش دچار شده وبه خواب جادویی رفته است. پسرش شهباز اما با درایت متوجه می‌شود که نوای ساز و سوز عشق چاره نجات پدر است اما وزیر دست او را می‌خواند و زه‌های ساز را پاره می‌کند و شهباز را خیانتکار می‌خواند. اینجاست که شهباز به کمک همسرش شهربانو از سرزمین آفتاب می‌گریزد تا شاید بتواند ساز را تعمیر کند. وی با راهنمایی الهه جنگل متوجه می‌شود که زه‌های ساز را می‌تواند در سرزمین آب تعمیر کند.

این بازی را استودیوی «رسانا شکوه کویر» در سبک «ماجرایی دو بعدی اشاره و کلیک» ساخته است که شامل بیش از ۴ ساعت گیم‌پلی و ۱۴ مینی گیم داستانی اساطیری برگرفته از هزار و یک شب با روایتی از عشق و عرفان است.

گرافیک بازی نسبت به نسخه پیشین با توجه به حضور اساتید به نام طراحی پیشرفت چشمگیری داشته است و بیش از ۷۰ تصویر پس‌زمینه برای این بازی طراحی شده است که به زیبایی ظرافت معماری ایرانی را به تصویر کشیده‌اند. این بازی را از سایت هیولا می‌توانید خریداری کنید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.