بجنورد-معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری امام حسین (ع) گفت: سرباز جوان سربازی است که علاوه بر کسب آمادگی های رزمی لازم، دشمن را به راحتی بشناسد.

دشمن شناسی یکی از مولفه های سربازان جوان است

به گزارش قدس آنلاین، سردار رضا مازندرانی در دهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح خراسان شمالی که در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده و معمار کبیر انقلاب اسلامی برای امروزی که ما اینجا هستیم برنامه ریزی کرده بودند.

وی افزود: یک روزی که اگر می‌گفتند که دو سال در خدمت حکومت و نظام اسلامی باشیم آن روز گذشته و امروز سرباز جوان رسالتی عظیم‌تر بر دوش دارد.

سردار مازندرانی گفت: امروز دشمن در پشت مرزها مخفی نشده تا به سمت او هجوم ببریم امروز دشمن در کوچه پس کوچه‌ها و حتی خانه‌های ماست و امروز دشمن با تسخیر قلب‌ها و به صورت نرم افزاری با انقلاب اسلامی مقابله می‌کند.

وی افزود: دشمن، دشمن ساده دیروز نیست و با پیچیدگی وارد میدان شده و ما نیز باید با همان پیچیدگی دشمن را بشناسیم و با او مبارزه کنیم.

سردار مازندرانی اظهار کرد: امروز دشمن فهمیده است که ایران اسلامی ایران چهل سال پیش نیست و به صورت فیزیکی نمی‌تواند با ایران مبارزه کند.

وی تصریح کرد: امروز سربازان ما به دانش، ایمان، اعتقاد، علم و تکنولوژی مجهز شده اند تا به راحتی بتوانند با دشمن مبارزه کنند.

سردار مازندرانی گفت: باید در دوسال خدمت سربازی، سرباز را بینا و آگاه کرد تا دشمن را درهر لباسی بشناسد.

وی تصریح کرد: سربازان ما باید چنان آموزش بصیرتی دیده باشند که خود را مدافع انقلاب اسلامی دانسته و خدای ناکرده گول دشمنان کشور و نظام اسلامی را نخورد.

سردار مازندرانی افزود: سرباز باید ببیند که نظام اسلامی برپایه عدالت استوار است و ما پرچم عدالت را در جهان برافراشته کرده ایم.

سردار مازندرانی گفت: امروز سرباز جوان ما الگوی سربازان دنیاست که برای دفاع از مظلوم به پا می‌خیزد.

وی اظهار کرد: نگرش فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این است که می‌خواهند سربازانی مدافع انقلاب و نظام اسلامی تربیت کنند.

سردار مازندرانی افزود: نگرش ما به سربازی نگرشی است که با فراگیری مهارت‌ها زندگی آینده را تأمین و هر سرباز در طول خدمت سربازی باید حداقل یک مهارتی فنی و حرفه ای فرا بگیرد تا پس از اتمام سربازی مشکلی نداشته باشد.

وی گفت: به این ترتیب دو سال خدمت سربازی از سرباز، مهارت آموزی می‌سازد که در آینده برای اشتغال مشکلی نخواهد داشت و مدرک او از مدارک دانشگاهی کمتر نیست.

در پایان این مراسم از سربازان نمونه و مخترع نیروهای مسلح خراسان شمالی تجلیل شد.

منبع: نسیم نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.