قزوین_ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری، تنها راه نجات منابع آب و خاک این استان است.

تجهیز اراضی کشاورزی تنها راه نجات منابع آب و خاک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه ستاد آبیاری با حضور عباس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری و جمعی از مسئولان استانی در استان قزوین برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار قزوین در این جلسه اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت های مهمی را در بخش کشاورزی به خود اختصاص می دهد و بستر لازم برای اجرای طرح های کشاورزی از جمله اجرای سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان فراهم شده است.

منوچهر حبیبی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم به اجرای این طرح سرعت بخشیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب کشاورزی استان قزوین طی سال های گذشته اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای سامانه های نوین آبیاری انجام شد و تمام مسئولان استانی نیز در تلاش هستند تا این امر به طور کامل در اراضی کشاورزی استان عملیاتی شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به میزان اعتبارات تخصصی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری دولت، پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم که برای تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

حبیبی، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری را تنها راه نجات منابع آب و خاک استان قزوین یاد کرد و گفت: باتوجه به اینکه بیشتر معیشت این استان بر پایه کشاورزی است، باید در راستای رشد و توسعه این بخش اقدامات خوبی انجام شود.

گفتنی است در این جلسه، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران و کارشناسان فنی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.