بجنورد-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد گفت: شبستان بقعه متبرکه به ایوب نبی(ع) در مرکز خراسان شمالی، تا عید نوروز ۹۷ به بهره برداری می رسد.

بهره برداری شبستان بقعه متبرکه ایوب نبی (ع)

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام عظیم آسوده اظهار داشت: تکمیل شبستان بقعه متبرکه ایوب پیغمبر(ع) پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تاکنون از محل سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی مساحت شبستان بقعه متبرکه به ایوب نبی(ع) را ۷۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: تاکنون هم بخشی از کارهای عمرانی آن انجام شده و براساس اولویت مابقی فعالیت ها و اقدامات نیز در دست انجام است که انشالله تا عید نوروز۹۷ به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره اوقاف بجنورد با بیان اینکه اقدامات ساخت شبستان این بقعه متبرکه از سال ۹۴ شروع شده است اظهارکرد: نظر به توجه و علاقه مجاوران و زائران و گردشگران روستاهای اطراف به این منطقه به دلیل شهرت این بقعه متبرکه و وجود چشمه آب گرم در کنار این بقعه و همچنین شهرت منطقه ای و حتی فرا منطقه ای، طرح جامع بقعه توسط مشاور در حال طراحی است.

حجت الاسلام آسوده با بیان اینکه طرح جامع بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) به زودی آماده می شود گفت: پس از اینکه این طرح تکمیل و در کمیسیون فنی و عمرانی استانداری استان تایید شد، باید سرمایه گذار بخش خصوصی جهت اجرای کار معرفی شود.

وی افزود: در این طرح جهت رفاه حال مراجعه کنندگان در این منطقه زیارتی و تفریحی، فضاهای سبز، مراکز فرهنگی، تفریحی و سرگرمی، پارک ، اقامتگاه و هتل و سرویس های خدماتی و رفاهی جانمایی می شود.

وی اظهارکرد: همه نهاد های مربوطه مانند استانداری، فرمانداری، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، بخشداری و اداره کل اوقاف و امورخیریه در استان برای اینکه انجام این پروژه زودتر به اتمام برسد با هم همکاری و مشارکت دارند.

بارگاه ایوب پیغمبر (ع) در دهستان گیفان در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

محوطه بارگاه ایوب پیغمبر (ع) دارای چشمه آبگرمی است که سالانه تعداد زیادی از مسافران از داخل و خارج استان خراسان شمالی برای استفاده از آن که گفته می شود اثرات درمانی دارد، به این منطقه سفر می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.