بجنورد- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۳هزار و ۵۱ دانش آموز استان در آزمون مرحله اول المپیاد های علمی شرکت خواهند کرد.

رقابت بیش از ۳ هزار دانش آموز در آزمون المپیادهای علمی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی عباس سعیدی افزود : دانش آموزان در مرحله اول آزمون های المپیاد علمی در رشته های کامپیوتر، ادبی، شیمی، نجوم، ریاضی،‌ زیست شناسی،‌ فیزیک و سلولهای بنیادین باهم به رقابت خواهند پرداخت.

سعیدی بیان کرد: آزمون المپیاد های علمی( مرحله اول ) از ۳ بهمن تا ۶ بهمن در  شهرستان های بجنورد ،‌اسفراین ، شیروان ، مانه وسملقان و جاجرم  برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه  فقط دانش آموزان پایۀ دهم و یازدهم در کلیه رشته ها می توانند در آزمون  شرکت کنند ادامه داد:  بیشترین آمار شرکت کننده در المپیاد زیست شناسی به تعداد ۸۲۰ نفر و کمترین آن درالمپیاد نجوم و اختر فیزیک  به تعداد ۸۴ نفر است.

سعیدی افزود: قریب به ۲۵۰ دانش آموز به مرحله دوم راه خواهند یافت که به صورت نیمه متمرکز در اردیبهشت ۹۷ در مرکز استان برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه استان گفت: برگزیدگان مرحله دوم در تابستان همان سال تحصیلی یک دورۀ آموزشی شرکت کرده و پس از طی آموزش های لازم و گذراندن آزمون های مربوط،  برندگان دریافت مدال های طلا،‌ نقره و برنز این دوره مشخص می شوند.

 گفتنی است دارندگان مدال طلای کشوری از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه ها معاف بوده و عضو تیم ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.