کرمان - مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرد: استان کرمان در حفظ، مرمت و احیاء بناهای تاریخی و واگذاری آنها به بخش خصوصی رتبه برتر در کشور را داراست.

کرمان دارنده رتبه برتر کشور در حفظ و احیای بناهای تاریخی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از افزایش ماندگاری گردشگران در استان کرمان از یک به سه شب خبر داد و گفت: شمار گردشگران خارجی استان کرمان طی سال گذشته به استان کرمان را بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یافته که این امر ضریب اشتغال ۴۸ درصدی را به دنبال داشته است.

محمود وفایی با اشاره به رونق اقتصاد گردشگری در نقاط استان پهناور کرمان توجه به حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را راه برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: در این حوزه می توان حدود سه برابر حوزه های دیگر اشتغال زایی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرد: هم اکنون ۱۶۰ واحد بوم گردی در استان کرمان فعال است که درتلاشیم تا پایان امسال این تعداد به ۱۸۰ واحد برسد.

وی خاطر نشان کرد : طی چهار سال گذشته این حوزه ۱۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته است.

وی همچنین به وجود هفت هزار اثر شناخته شده و ۷۰۰ اثر ثبت ملی در کرمان خبر داد و بیان کرد: ۷۰ هزار صنعتگر فعال در ۷۰۰ رشته مختلف صنایع دستی استان فعالیت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان یادآور شد: استان کرمان در حفظ، مرمت و احیاء بناهای تاریخی و واگذاری آنها به بخش خصوصی رتبه برتر در کشور را داراست.

وی با اشاره به اینکه کرمان ثبت جهانی بیشترین تعداد آثار تاریخی در کشوررا دارد افزود: اکنون چهار اثر تاریخی و یک اثر طبیعی به ثبت جهانی رسیده ضمن اینکه سیرجان هم به عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی پیچ در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.