کرمان - رئیس مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان کرمان اعلام کرد: سامانه آزمون گیرنده عملکرد تجهیزات شبکه تنها نمونه بومی داخل کشور است و این سامانه گام مهمی در تولید بومی و کاهش هزینه‌های آزمون بر می دارد.

نخستین سامانه بومی آزمون گیرنده عملکرد تجهیزات شبکه

به گزارش قدس آنلاین،  رئیس مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای «آپا» دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان کرمان از تولید محصولات امنیتی بومی مانند سامانه آزمون گیرنده عملکرد تجهیزات شبکه در این مرکز خبر داد.

ناجی افزود: سامانه آزمون گیرنده عملکرد تجهیزات شبکه تنها نمونه بومی داخل کشور است و این سامانه گام مهمی در تولید بومی و کاهش هزینه‌های آزمون بر می دارد.

ناجی افزود: مرکز تخصصی «آپا» دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با توجه به نیاز کشور به تجهیزات و سامانه‌های امنیتی، تحقیق و توسعه در این زمینه را در رأس امور خود قرار داده و اقدام به تولید محصولات امنیتی بومی در کشور کرده است.

وی برگزاری همایش در ارتباط با حوزه امنیت شامل جرائم رایانه‌ای و مقابله با آن‌ها، شناخت باج‌افزارها و راه‌های مقابله با آن‌ها و شبکه اجتماعی بومی را از دیگر فعالیت های این مرکز برشمرد.

وی گفت: ارائه دوره‌های آموزشی و کاربردی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی در حوزه امنیت نیز از دیگر خدمات این مرکز است که تاکنون چند دوره و کارگاه در این زمینه برگزار شده است.

ناجی افزود: در این مرکز تست‌های نفوذ یا هک‌های قانونمند یکی از بالاترین روش‌های ارزیابی سیستم‌های تدافعی و تجزیه و تحلیل دقیق نقاط ضعف سیستم‌ها به حساب می‌آیند که مرکز «آپا» انجام تست نفوذ را در سطوح مختلف شامل تست وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب، شبکه‌های کامپیوتری و بی‌سیم و نفوذ شبکه‌های صنعتی را انجام می دهد.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته (هایتک) ماهان در ۲۸ کیلومتری شهر کرمان واقع است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.