کرمان - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، از اجرای طرح « اعطای وام تاسیس، توسعه، نوسازی و تجهیز کتابفروشی » بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ودر اجرای ماده ٤ آیین نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر خبر داد.

اعلام جزئیات اعطای وام توسعه و تجهیز کتابفروشی ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اداره کل ارشاد کرمان، وحید محمدی هدف از اجرای این طرح را تحقق اهداف سند چشم انداز ،تقویت بنیان های اصل حوزه نشر، ایجاد زمینه های مناسب تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به کتاب دانست.

معاون فرهنگی همچنین با اشاره به اجرای طرح فوق، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ٦ درخواست تسهیلات تاسیس ،توسعه ،نوسازی و تجهیز کتابفروشی دریافت و در حال سیر مراحل قانونی می باشند.

وی در خصوص نحوه پرداخت، شرایط و مدارک این طرح  افزود . متقاضیان دریافت وام تاسیس ،توسعه می توانند با ارسال درخواست و تشکیل پرونده از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان اقدام نمایند که پس از بررسی اولیه و تایید صحت مستندات و نظرکارشناسی اطلاعات طرح، پرونده برای اقدامات بعدی  به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ارسال می گردد.

محمدی در ادامه بیان کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص تصویب و یا عدم تصویب طرح و همچنین تعیین مبلغ وام به عهده کارگروه بررسی و اعطای تسهیلات خواهد بود.

 وی افزود: تمامی کتابفروشان دارای پروانه کسب از اتحادیه مرتبط، ناشرانی که قصد دارند کتابفروشی راه اندازی کنند وتمامی اشخاصی که تمایل دارند در حوزه کتابفروشی، در قالب تاسیس مجتمع فروشگاهی کتاب و کتابفروشی سرمایه گذاری کنند و همچنین تاسیس و توسعه بازار فروش الکترونیکی کتاب را بعنوان بهره گیران این طرح معرفی کرد که لازم است درخواست تسهیلات شامل رزومه متقاضی و معرفی اجمالی طرح توجیهی، تصویر پروانه کسب از اتحادیه مرتبط برای کتابفروشان فعال، تکمیل دقیق کاربرگ طرح توجیهی وام، فهرست هزینه های اجرای طرح توجیهی بصورت تقریبی، تصویر سند مالکیت و یا اجاره نامه ملک برای کتابفروشان فعال را ضمیمه تقاضای خود تحویل دهند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.