ذوق‌زدگی احمقانه محور غربی ـ صهیونیستی از اغتشاشگرانِ تحت‌الحمایه سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد نشانگر این واقعیت است که دشمن در عرصه خارجی به ناتوانی خود در مقابله با قدرت ایران پی برده و اکنون برای جامه عمل پوشاندن به آرزوهایش دست به دامان برخی عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر داخلی شده است

ذوق‌زدگی احمقانه برای ناآرامی در «جزیره ثبات» منطقه

قدس آنلاین-قریب به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان قسم‌خورده انقلاب همچنان بدون عبرت گرفتن از تجربه‌های ناکام گذشته خود در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های مذبوحانه برای خدشه وارد کردن به آن گام برمی‌دارند. هفته گذشته وطی مدت‌زمان کوتاهی که برخی اغتشاشات توسط عناصر آشوبگرِ مورد حمایت‌ سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ایران طراحی و اجراء شد، مسئولان رژیم صهیونیستی وهمچنین سردمداران کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده آمریکا و انگلیس در اقدامی نامتعارف، غیرقانونی و ساختارشکنانه به حمایت از آشوبگران پرداختند. درهمین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار چندین توئیت تنها در طول سه روز، ایران را آماج اتهامات واهی و زاییده ذهن خود قرار داد. وی در یکی از توئیت‌های خود مدعی شد: «رژیم ایران ثروت‌های مردم این کشور را صرف حمایت از تروریسم می‌کند!» درهمین‌حال، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس که به تازگی در تهران حضور یافته بود، به یکباره به فکر حمایت از اغتشاشگران افتاد و طی چند نوبت نسبت به اوضاع ایران ابراز نگرانی کرد! درکنار تمامی این تحولات، رسانه‌های جیره‌خوار عربی که غالبا وابسته به عربستان نیز هستند بیکار ننشسته و بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را به پوشش معدود صحنه‌های آشوبگری در ایران اختصاص دادند.

تبدیل ایران به سوریه دوم؟

ذوق‌زدگی وصف‌ناپذیر مقامات غربی ازجمله مسئولان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی از آشوبگری‌ها و نسخه‌پیچی گستاخانه آن‌ها برای جمهوری اسلامی حاکی از آن است که آن‌ها به دنبال پیاده‌سازی سناریوی مشابه سال ۲۰۱۷ در سوریه، علیه ایران هستند تا از این رهگذر، به زعم خود کشورمانرا زمین گیر کنند. این درحالی است که ایران دارای یک نظام دموکراتیک برآمده از آراء مردمی است که در طول حدود ۴۰ سال گذشته حوادث به مراتب بزرگتری را تجربه کرده و به گواه تاریخ، درهربار با قدرتی دوچندان تمامی مراحل سخت و طاقت‌فرسا را پشت سر گذاشته است. انقلاب نوپای ایرانِ اسلامی در دهه ۶۰ موفق شد به طور همزمان از یک سوی در برابر یک جنگ جهانی تمام‌عیار با طراحی انگلیس، هدایت آمریکا، پول سعودی و اجرای صدام معدوم ایستادگی کند و از سوی دیگر، پوزه منافقین را با اقتدار برگرفته از حمایت‌های مردمی، به خاک بمالد.

همانگونه که گفته شد، چنین دستاوردهایی توسط یک انقلاب نوپا به منصه ظهور رسیدند و امروز قدرت و اقتدار ایرانِ اسلامی حتی به اذعان بسیاری از تئوریسین‌ها و نظریه‌پردازان غربی قابل قیاس با چهار دهه پیش نیست. حال جای بسی تعجب و شگفتی است که دشمنان ایران، علیرغم وجود چنین تجربه واضح و شفافی دربرابر دیدگان خود، چگونه تصور می‌کنند که اندک اقدامات آشوبگرانه یک عده عناصر دست‌نشانده دستگاه‌های بیگانه می‌تواند اقتدار یک نظام اسلامی ریشه‌دار با پشتوانه مردمی و تجربی بی‌حدوحصر را به چالش بکشد. ایرانِ اسلامی با برخورداری از قدرت نظامی، پشتوانه ارزشی، حمایت مردمی و کوله‌باری از توفیقات سیاسی و میدانی در عرصه سیاست خارجی، قابل مقایسه با هیچ کشوری در منطقه نیست که آمریکایی‌ها گمان کنند با همان نسخه‌های منسوخ و سناریوهای تاریخ‌مصرف‌گذشته خود قادر به شکست آن هستند.

نژادپرستی که از حقوق بشر می‌گوید

اگر قرار باشد ۱۰ تَن از رهبران و سردمداران جهانی را که در زمره شخصیت‌های نژادپرست قرار می‌گیرند، معرفی شوند، بدون شک «دونالد ترامپ» یکی از آنهاست. حال چنین فردی با چنین کارنامه و سابقه‌ای، ایران را به پایبندی به حقوق بشر دعوت کرده و آن را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند! نژادپرستی درست در نقطه مقابل حقوق بشر قرار دارد و ترامپ طی یک سال گذشته ثابت کرده است که فردی کاملا نژادپرست است. صدور قانون «ممنوعیت مهاجرتی» برای مسلمانان چندین کشور از جهان و تروریست خواندن آنها یکی از نمادهای بارز نژادپرستی دونالد ترامپ به عنوان پرچمدار حقوق بشر است! علاوه‌براین، ترامپ در سه موضع‌گیریخود درقبال حوادث معروف «شارلوتزویل» در ایالت ویرجینیا که در آن یک مهاجم به مخالفان نژادپرستی یورش برد، تنها در یکمورد حاضر شد مستقیما نژادپرستی و خشونت ناشی از آن را مورد عتاب و انتقاد قرار دهد. از سوی دیگر، آمریکایی‌ها در حمایت از تروریسم نیز سرآمد دیگر کشورها هستند. آن‌ها طی هفت سال اخیر تنها در سوریه، به عربستان سعودی دستور داده‌اند تا ۴۰ میلیون دلار برای حمایت از گروه‌های تروریستی اختصاص دهد. حال دولتمردان آمریکایی اتهاماتی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌سازند که خود سالها در مظان آنها قرار داشته و دارند.

تسویه حساب سیاسی رژیم صهیونیستی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم طی چند نوبت با انتشار فایل‌هایی صوتی از آشوب‌ها در ایران حمایت کرد. به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی، صهیونیست‌ها فضا را برای تسویه‌حساب‌های سیاسی خود با ایران به منظور جبران شکست‌های سنگین از محور مقاومت به رهبری تهران طی چند دهه گذشته، مناسب دیده‌اند. صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که اگر امروز محور مقاومت به جزئی جدایی‌ناپذیر از تحولات منطقه تبدیل شده به گونه‌ای که هیچ قدرتی به سادگی جرأت تعرض به آن را ندارد، این مسئله مرهون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران است. مقامات تل‌آویو می‌دانند که اگر طرح ایالات متحده برای تشکیل «خاورمیانه بزرگ» جهت تضعیف کشورهای منطقه و به تبع آن تقویت قدرت صهیونیسم به بن‌بست رسیده، ایران مانع از به ثمر نشستن آن شده است. بنابراین، کاملا طبیعی است که صهیونیست‌ها منتظر فراهم شدن فرصت جهت عقده‌گشایی‌های سیاسی علیه ایران باشند.

رسانه‌های سعودی سر از پا نمی‌شناسند

وقوع چند اقدام آشوب‌طلبانه در برخی نقاط ایران کافی بود تا رسانه‌های وابسته به رژیم سعودی آشکارا به جنگ و پایکوبی بپردازند. شبکه‌هایی نظیر العربیه و الحدث، آنتن خود را ساعت‌ها به بحث و بررسی حوادثِ رخ‌داده، اختصاص دادند. البته طبیعی است که این رسانه‌های مزدور هم‌جهت با دولت متبوع خود در عربستان حرکت کنند. زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی می‌گوید که ریاض جنگ و درگیری را به داخل مرزهای ایران هدایت می‌کند، نمی‌توان انتظار داشت که رسانه‌های وابسته به ریاض برخلاف چنین سیاست‌هایی حرکت کنند. اما درهرصورت، عربستان به عنوان کشوری که به صورت قبیله‌ای اداره می‌شود و طی حدود یک قرن گذشته حتی رنگ برگزاری یک انتخابات دموکراتیک را به خود ندیده است، اساسا درجایگاهی نیست که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری که الگویی از دموکراسی و حقوق بشر را از خود ارائه کرده است، مورد انتقاد قرار دهد.

سخن پایانی

امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند این واقعیت انکارناپذیر را باور کنند که ایران، جزیره ثبات در منطقه بوده و معدود اغتشاشات در آن که توسط عناصر نفوذیِدستگاه‌های بیگانه صورت می‌پذیرد، نمی‌تواند ضربه‌ای به اقتدار روزافزون ایرانِ اسلامی وارد کند. ذوق‌زدگی احمقانه محور غربی ـ صهیونیستی از اغتشاشگرانِ تحت‌الحمایه سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد نشانگر این واقعیت است که دشمن در عرصه خارجی به ناتوانی خود در مقابله با قدرت ایران پی برده و اکنون برای جامه عمل پوشاندن به آرزوهایش دست به دامان برخی عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر داخلی شده است. بدون شک اگر سردمداران غربی و در رأس آن‌ها دولتمردان ایالات متحده حداقل از دو تجربه تلخ خود در صف‌آرایی مقابل جمهوری اسلامی درجریان جنگ تحمیلی هشت ساله در دهه ۶۰ و فتنه همه‌جانبه هشت ماهه در دهه ۸۰ درس عبرت می‌گرفتند، مرتکب حماقتی همچون پشتیبانی از فتنه‌گران و غوغاسالارانِ آشوبگر دهه ۹۰ در ایران نمی‌شدند و برای ظاهرسازی و حفظ اندک آبروی باقی‌مانده در نزد خود هم که شده یک ژست دیلپماتیک درقبال آشوب و افراطی‌گری اتخاذ می‌کردند.

منتشر شده در ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.