بابلسر- معاون مهندسی توسعه آبفای شهری مازندران از اجرای ۱۱۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی و ۲۲۰۰ متر خط انتقال فاضلاب در بابلسر خبر داد.

۱۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در بابلسر اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفای شهری، یزدان پناه افزود: در راستای تاکیدات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر حفظ محیط زیست با اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب، مطالعه اجرای طرح فاضلاب بابلسر در سال ۱۳۷۹ آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح برای دوره زمانی ۲۵ ساله است، گفت: عملیات اجرایی این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار از سال ۷۶ آغاز شد.

معاون مهندسی توسعه آبفای شهری مازندران با اشاره به اینکه برای این طرح ۴ مدول در نظر گرفته شد، افزود: مدول اول با ظرفیت ۴۸۶۰ متر مکعب در شبانه روز و تحت پوشش قراردادن ۲۰هزار نفر از جمعیت بابلسر درحال بهره برداری است.

یزدان پناه، ظرفیت تصفیه خانه در سال مقصد را بیش از ۷۱هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز عنوان و تصریح کرد: این تصفیه خانه با سیستم لجن فعال با هوادهی ممتد فعال است.

وی میزان تولید سرانه فاضلاب در این شهر را ۱۷۴ لیتر نفر روز دانست و یادآور شد: در طرح کلی این تصفیه خانه ۹ ایستگاه پمپاژ پیش بینی گردید که درحال حاضر ایستگاه پمپاژ اصلی اجرا شد.

معاون مهندسی توسعه آبفای شهری مازندران به اقدامات انجام شده در این تصفیه خانه اشاره و گفت: تا کنون ۵۱۱۰ انشعاب فاضلاب خانگی در بابلسر نصب و ۲۲هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

یزدان پناه در پایان تاکید کرد: مسافرپذیر بودن این شهر به ویژه در ایام تابستان و تعطیلات نوروز، ضرورت اجرای طرح های فاضلاب را انکارناپذیر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.