قزوین_ معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از آمادگی سپاه صاحب الامر(عج) این استان برای کمک به اسکان دائم مردم زلزله زده کرمانشاه در سرپل ذهاب و دو روستای معین خبر داد.

آماده کمک به اسکان دائم مردم زلزله زده در سرپل‌ذهاب هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین، محرمعلی والدی اظهار کرد: مرحله اسکان موقت در روستاهای قره بلاغ اعظم و بابااسکندر در سرپل ذهاب به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه بعد از زلزله و با تقسیم مناطق بین سپاه های استانی، استان قزوین مأمور رسیدگی و خدمات رسانی به دو روستای قره بلاغ اعظم و بابااسکندر بوده است، افزود: این دو روستا ۳۲۴ خانوار با جمعیتی افزون بر یکهزار و ۳۰۰ نفر داشتند و با تخریب ۱۰۰ درصدی روبرو شده بودند.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با تأکید بر اینکه درابتدای کار تلاش شد تا نیازهای اولیه و مایحتاج ضروری آسیب دیدگان تامین شود، عنوان کرد: در مرحله نخست ۴۳۰ تخته چادر در بین این خانوارها توزیع شد.

والدی بیان کرد: در مرحله اسکان موقت و نصب کانکس‌ها تلاش شد تا از تمام ظرفیت های مردم و مدیران دستگاههای اجرایی استان قزوین استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: کار آواربرداری در این روستاها نیز با کمک بسیجیان و گروه های جهادی استان قزوین که در منطقه حاضر بودند انجام شد و تا به امروز از بیش از ۲۴۰ واحد تخریب شده در این دو روستا آواربرداری شده است.

وی با بیان اینکه کمک های مردمی در تمام مراحل همراه سپاه صاحب الامر(عج) در منطقه بوده است، عنوان کرد: در طی این مدت ۸۰ کانکس با کمک مردم شریف و خیر قزوینی تهیه و نصب شده است.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: امروز با پایان نصب کانکس‌ها و اسکان موقت، سپاه این استان مشکلی برای ادامه خدمت رسانی به این دو روستا را ندارد و آماده هستیم تا مرحله دوم اسکان موقت را به خصوص با محوریت خانواده های محروم و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد انجام دهیم.

والدی در پایان یادآور شد: سپاه خود را در همه صحنه ها در کنار مردم می داند و در این مسیر نیز همانطور که از ابتدا در کنار مردم زلزله بوده، بعد از این نیز به این مسیر خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.