یزد - شهردار یزد با بیان این که ساخت و سازهای سبز و هوشمند شدن از جمله راهکارهای موثر در پایداری شهر است، گفت: کارگروه شهر پایدار در شهرداری یزد تشکیل شده است.

 کارگروه شهر پایدار راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد،با بیان این‌که تمام شهرها و استان‌های جهان به دنبال پایداری بیش از پیش هستند، اظهار داشت: شهر پایداری واژه‌ای برای معرفی توسعه یافتگی و شاخص بودن بسیاری از عناصر شهری و معماری شهرها است.

وی با اشاره به این‌که شهر یزد به دلیل برخورداری از فرهنگ اجتماعی خاص از دیرباز تاکنون ویژگی‌های شهر پایدار را دارد،‌افزود: همزمان با جهانی شدن شهر یزد بحث معرفی آن به عنوان شهر پایدار انرژی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار تصریح کرد: «سیستم قنوات»، «مصالح بومی»، «معماری»، «بافت شهری» و «استفاده از گونه‌های گیاهی متناسب با محیط»، از جمله شاخص‌های شهر یزد در حوزه پایداری است.

جمالی‌نژاد خاطرنشان ساخت: یکی از نکات مهم این است که مردم یزد علاوه بر افتخار به گذشته خود از دانش‌بومی برای حراست از بافت تاریخی استفاده می کنند.

این مسئول احساس مسئولیت مردم یزد در نگهداری از بافت تاریخی را از دیگر ویژگی‌های فرهنگی این دیار دانست و گفت: فرهنگ استفاده از دوچرخه نقش مهمی در پایدارتر ماندن شهر یزد ایفا می‌کند و ساخت و ساز سبز و هوشمند شدن شهر از دیگر راهکارهای موثر و ضروری پایداری شهر یزد است.

شهردار با اشاره به تشکیل کارگروه شهر پایدار در شهرداری یزد، افزود: فرهنگ‌سازی و توسعه،ارتقای پژوهشی و آموزش‌های شهر پایدار و هوشمند، تبادل اطلاعات فنی، بازنگری برنامه‌های مرتبط با آموزش، جذب مشارکت کارشناسان، پژوهشگران، آسیب شناسی تهدیدات شهر یزد و انجام فعالیت‌های اجرایی در شهرداری یزد از جمله اهداف تشکیل کارگروه شهر پایدار در شهرداری یزد است.

میراث تاریخی یزد ملاک مناسبی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی است

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت بافت جهانی،‌ گفت: میراث فرهنگی و تاریخی یزد ملاکی مناسب برای توسعه اقتصادی،‌فرهنگی و اجتماعی است.

غلامعلی سفید ضمن تسلیت جان‌باختن ملوانان نفتکش سانچی، اظهار داشت: شهر یزد برای دومین بار در سال جاری مورد توجه مراکز جهانی قرار گرفته و خوشبختانه امسال شهر یزد یک بار با معرفی شدن به عنوان شهر ثبت جهانی و یک بار هم سه شنبه ۲۶ دی‌ماه به منظور دریافت جایزه ویژه شهر پایدار جهانی، به مردم جهان معرفی شده است.

وی میراث فرهنگی، اجتماعی و معماری را معادن ارزشمند و ثروتی عظیم برای مردم یزد دانست و گفت: این میراث ملاک مناسبی برای توسعه بیش از پیش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در شهر یزد است.

سفید با اشاره به ضرورت حفظ و نگهداری از بافت تاریخی یزد، تصریح کرد: مردم یزد و مسئولان باید متعهد شوند که با حراست از میراث فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش یزد را به جهان معرفی کنند.

این مسئول توسعه اقتصادی و افزایش جذب گردشگران به شهر و استان را از جمله ویژگی‌های دریافت جایزه جهانی شهر پایدار عنوان کرد و گفت:‌ اختصاص این جایزه به شهر یزد نشانه وجود ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی فراوان بافت تاریخی است که توسط نیاکان ما در معماری و مصالح خشتی به کار رفته است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان ساخت: ارتقای خدمات اجتماعی و ارائه خدمات مدیریت شهری از دیگر ویژگی‌های شاخص دریافت جایزه شهر پایدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.