یزد- معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت بیکاری و اشتغال استان یزد گفت: بخش عمده ای از بیکاران استان یزد مهاجران هستند.

اغلب بیکاران یزد از مهاجران هستند/سختکوشی در یزد دوباره احیا شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید کلانتری ظهر امروز در همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان یزد اظهار داشت: شرایط کشور نیاز به کار جدی دارد و با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که داریم هرکسی اندکی عرق ملی داشته باشد، باید در هر کسوتی که قرار دارد، کار کند.

وی با بیان اینکه وقت همراهی و تعامل و اتحاد است، ادامه داد: اولین مسئله ای که به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه باشد، روح تعاون و همکاری به معنای عام است و هرکس در هر مسئولیتی باید به دیگری کمک کند تا نرخ بیکاری کم شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان یزد نگران کننده و برای یزد ناشایست است، اضافه کرد: یزد دارای کارآفرینان و سرمایه گذارانی است که با توجه به شهرتی که دارند و ویژگی هایی که از مردم یزد می دانیم باید به نوعی این مسئله و ضعف استان جبران شود.

وی افزود: طبیعی است بخش عمده بیکاری استان یزد ناشی از مهاجرت هایی است که از سایر استان ها صورت می گیرد و اگر این مسئله به شکلی حل شود، نرخ بیکاری استان یزد صفر است.

کلانتری با بیان اینکه اقتصاد استان یزد اقتصاد نرم افزاری است، گفت: اقتصاد و سرمایه گذاری استان یزد باید بر پایه دانش و علم و فناوری استوار باشد تا بر اساس کمبود آبی که در این استان دیده می شود، نسبت به ایجاد اشتغال اقدام شود.

وی بیان داشت: در مقطعی پیشنهاد شد که یزد توانایی خودگردانی و اداره خود را دارد و به این شرط که از یزد چیزی نگیرند و به یزد چیزی ندهند، به طور قطع می تواند خودکفا خود را اداره کند و مقررات دست و پاگیر هم مانع آن نباشد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اگر چنین ادعایی امروز هم مطرح شود، دولت بیشتر استقبال خواهد کرد تا بار یک استان از دوش دولت برداشته شود چون یزد مبتکران و خلاقانی دارد که هم توانایی اداره خود را دارند و هم می تواند در سطح کشور نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

وی افزود: یزد خدمات علمی و پزشکی خوبی در سطح کشور ارائه می کند و می توانیم این ظرفیت هایی که در سطح کشور از استان یزد وجود دارد، در خود یزد استفاده کنیم.

کلانتری عنوان کرد: باید برخی ویژگی ها مانند نوآوری و سختکوشی را در یزد دوباره احیا کنیم و کار جمعی و گروهی را تقویت کنیم و با دست به دست هم دادن بتوانیم توسعه را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه توسعه همه جانبه یزد باید بر مبنای تعاون صورت گیرد نه ایجاد تعاونی ها بلکه منظور همکاری و ایجاد روحیه همفکری و هماهنگی است، گفت: بخش خصوصی یزد بسیار ارزشمند و خوب است و چهره های ملی در این بخش داریم که امروز در یزد نیستند وارد گود شود و این موارد را دنبال کند.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی در استان داریم که نمونه های ارزشمندی هم هستند و در سطح کشور نیز خوش درخشیده و نمونه ملی انتخاب شدند پس می توان بر اساس کار تعاونی و واگذاری امور به مردم و خروج دولت از اقتصاد در راستای توسعه همه جانبه اقدام کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.