اگر بخواهیم تهدیدی بر علیه کشور صورت نگیرد باید قوی باشیم تا دشمن طمع نکند ، برای مثال یک دزد اگر دید ماشینی دزدگیر یا قفل فرمان ندارد خیلی راحت تر به سراغ آن ماشین می رود و نمی آید با ماشینی که دزدگیر دارد ور برود، یعنی دزدگیر و قفل فرمان و پدال و...هزینه را برای دزد بالا می برد و در کار دزدی تاخیر ایجاد می کند.

سخنان رییس جمهور در باره بودجه ۹۷ نشان دهنده عدم تسلط وی بر لایحه بودجه است/ بودجه دفاعی کشور متناسب با تهدیدات موجود نیست

قدس آنلاین- حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۹۷ به خبرنگار قدس آنلاین گفت: آقای رئیس جمهور بعد از اینکه ۵ سال از ریاست جمهوری وی می گذرد هنوز نمی داند سخنرانی در سال ششم ریاست جمهوری با نطق های تبلیغاتی متفاوت هست و می بینیم جنس صحبت های امروزی رییس جمهور همچنان همان جنس است به طوری که در صحبت های ایشان درباره بودجه  وی  از هر دری سخن گفت غیر از بودجه! وی ادامه داد: البته برداشت خود ما این است که این موضوع به دلیل  عدم تسلط شخص آقای رئیس جمهور بر لایحه بودجه بود چرا که بیش تر این جلسات از سوی آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور اداره می شده که نوع ادبیات رئیس جمهور و برخوردش با لایحه، نشان دهنده عدم تسلط وی به لایحه بودجه بود.

ذالنور افزود: وعده های انتخاباتی بیان شده از سوی رییس جمهور هیچ تناسبی با منابع کشور نداشته و چندین سال و به تبع آن چندین لایحه بودجه است که  آقای رئیس جمهور نمی توانند آن وعده ها را محقق کنند. این نماینده مجلس ضمن انتقاد از بودجه دفاعی کشور اظهار داشت: اگر بخواهیم تهدیدی بر علیه کشور صورت نگیرد باید قوی باشیم تا دشمن طمع نکند، برای مثال یک دزد اگر دید ماشینی دزدگیر یا قفل فرمان ندارد خیلی  راحت تر به سراغ آن ماشین می رود و نمی آید با ماشینی که دزدگیر دارد ور برود، یعنی دزدگیر و قفل فرمان و پدال و...هزینه را برای دزد بالا می برد و در کار دزدی تاخیر ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث دفاع دشمنان بالفعل و بالقوه ای داریم که باید توان دفاعی کشور متناسب با تهدید های موجود  برنامه ریزی شود. اگر خودمان را با کشور های مقابلمان مقایسه کنیم  بودجه دفاعی ما بسیار ضعیف است که  این نقیصه باید در لایحه بودجه سال ۹۷ جبران شود. من به شدت مصر هستم که باید بودجه دفاعی کشور افزایش پیدا کند چرا که اگر چه در حال حاضر نیروهای مسلح ما رشد خوبی داشتند و تجارب دفاع مقدس توانمان را بالا برده و در امر تولید تجهیزات دفاعی به خود کفایی رسیده ایم اما این رشد هنوز متناسب با تهدیدات موجود نیست.

ذوالنور  اشاره به عدم محدودیت ایران در افزایش برد موشک هایش تصریح کرد: از آنجا که تهدیدات ما تهدیداتی فراتر از برد موجود موشک هایمان است، عقل، عرف، منطق و مذهب هم  به ما این حق را می دهد که برد موشک هایمان را افزایش دهیم و ما هیچ منعی برای این کار نداریم. وی در خاتمه با اشاره به وضعیت موجود کشورهایی چون عراق و سوریه خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی به سطحی از بازدارندگی نرسیده بود و دشمنان جرات تجاوز  به ایران را داشتند الان ویرانه های کشور ما از سوریه امروز خیلی عمیق تر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.