تبریز- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در زمینه کودکان کار باندهای خطرناکی تشکیل شده که کودکان را از شهرهای دیگر اغفال کرده و به تبریز می‌آورند گفت: بسیاری از کودکان کار که جمع آوری می‌شوند، به صورت وارداتی در استان حضور دارند.

کودکان کار غیربومی در آذربایجان شرقی توسط باندهای خطرناک ساماندهی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، رحیم شهرتی فر عصر امروز در جلسه تببین برنامه‌های حقوق کودک در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک باید برش‌های استانی مطرح شود تا وظایف استان‌ها مشخص شود اظهار کرد:  منشور حقوق بشر و حقوق کودک که تدوین و ابلاغ شده است، در راستای عمل به وظیفه اسلامی هم محسوب می‌شود.  

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۳۰ سازمان مردم نهاد در استان فعال هستند افزود:  در زمینه حمایت از حقوق کودکان، مدرسه‌ای را همین خیرین و موسسات مردم نهاد این شهر تحت عنوان «نیکان آینده» برای کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست از دوره پیش دبستانی با رعایت استانداردها و کرامت انسانی آموزش داده می‌شود.  

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد گفت: به دنبال تدوین سند حقوق شهروندی برای دانش آموزان هستیم، ضمن اینکه باید ساز و کار لازم برای عمل به حقوق شهروندی به صورت شفاف مشخص شده و اعلام شود تا امکانات و اعتبارات لازم بر اساس آن توزیع شود. 

وی رسیدگی به کودکان کار در آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اینکه تبریز به عنوان شهر بدون معتاد متجاهر و شهر بدون گدا شناخته می‌شود نشأت گرفته از فرهنگ غنی مردم و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است. 

شهرتی فر با بیان اینکه متاسفانه در زمینه کودکان کار باندهای خطرناکی تشکیل شده که کودکان را از شهرهای دیگر اغفال کرده و به تبریز می‌آورند خاطر نشان کرد: بسیاری از کودکان کار که جمع آوری می‌شوند،  ساکن مستمر در استان نیستند و به صورت وارداتی در استان حضور دارند. 

وی با بیان اینکه عموما کودکان کار موجود در سطح شهر جزو افراد غیر بومی هستند که توسط افراد مجرم سازماندهی می‌شوند تصریح کرد:  در کشور باید مرکزی مانند ماده ۱۶ تاسیس شود تا کودکان را از دست این باندها گرفته و تحت نظارت دولت نگهداری شوند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.