اصفهان_ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور عملکرد نیروی انتظامی در کنترل آشوب های اخیر را مقتدرانه، حکیمانه و با مصلحت عنوان کرد و گفت: نیروهای پلیس با وجود تعرضی که به آنها شد با خویشتن‌داری تمام نگذاشتند آسیبی به معترضان وارد بیاید.

عملکرد ناجا در حوادث اخیرمقتدرانه،حکیمانه و با مصلحت بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، حجت الاسلام شکرالله بهرامی در بیست و چهارمین مجمع عمومی استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان اصفهان اظهارداشت: به مقوله امنیت در فرهنگ و دین ما بسیار مهم شمرده شده به طوری که در قرآن کریم خداوند درسوره تین به شهر امن قسم یاد می کند  و در روایات نیز آمده که در زمان حضرت ولی عصر(عج) همه شمشیرها به داس تبدیل می شود، آسمان و زمین برکات خود را نازل می کند و این مواهب در سایه امنیت و آرامش موعود شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مسئولیت ایجاد امنیت بر عهده نیروهای مسلح است خطاب به مدیران و کارکنان نیروهای مسلح گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از شما این است که مجاهدانه وارد میدان شوید و این نیاز اساسی مردم را برآورده کنید.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمنان ما همیشه به دنبال نا امنی در کشور ما بودند به نقشه تجزیه ایران در اوایل انقلاب، راه اندازی گروهک های فرقان و منافقان، قائله کردستان، قائله حزب خلق عرب و خلق مسلمان اشاره کرد و افزود: دشمنان به هر طریقی می خواستند جلوی اندیشه امام (ره) که صدور انقلاب بود را بگیرند  اما به حمد الله در تمام مراحل شکست خوردند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور عنوان داشت: امروز دشمن در همه چیز ما را تحریم کرده اما در فضای مجازی هیچ محدودیتی قائل نیست و از این فضا برای نا امن کردن جامعه ما بهره می برد که باید بیش از همیشه هوشیار باشیم.

وی به حوادث اخیر و آشوب هایی که دشمن برای نا امن کردن کشور طراحی کرده بود اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از سفارشات پیامبر اکرم (ص) به اصحاب خود این بود که نگذارید خون مردم به ناحق ریخته شود و خوشبختانه دیدیم که نیروی انتظامی در قائله اخیر خویشتنداری کرد و با حکمت و تدبیر خود نگذاشت به کسی آسیبی برسد.

حجت الاسلام بهرامی عملکرد نیروی انتظامی درحوادث اخیر را مقتدرانه، حکیمانه و همراه با مصلحت عنوان کرد و اظهار داشت: این درحالی بود که بسیاری از نیروهای انتظامی خود مورد آسیب و تعرض قرار گرفتند اما این کار جوانان را به حساب ضد انقلاب بودن آنها نگذاشتند چرا که می دانستند این افراد تحت تاثیر فضای مجازی به صحنه آمدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی پرونده های قضائی بازداشت شدگان نیز معلوم شد که بسیاری از آنها متاثر از فضای مسموم مجازی قرارگرفتند و به همین جهت نیروی انتظامی تعداد زیادی از آنها را در همان روز های اول با اخذ تعهد و التزام آزاد کرد اما افراد لیدر و محرکان اصلی را با قوت و قدرت دستگیر و تحویل مقامات قضائی داد که جا دارد در این جا از حرکت صحیح نیروی انتظامی تشکر کنم.

حجت الاسلام بهرامی افزود: اگر امنیت ایجاد شد مردم به راحتی می توانند به زندگی و کار خود مشغول شوند که در این صورت نیروهای مسلح بنابر فرمایشات امام علی (ع) در عبادت کردن مردم نیز سهیم و شریک هستند.

وی به بررسی عوامل ایجاد نا امنی در جامعه پرداخت و اختلاف و تشتت را عامل از بین بردن نا امنی درکشور عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ مسئله ای مهلک تر از اختلاف برای امنیت و آرامش یک جامعه نیست و بنابر این همه باید با اتحاد، انسجام و یکدلی کارها را به جلو پیش ببریم.

این مقام مسئول بیان داشت:دومین مسئله ای که باعث نا امنی در جامعه می شود ظلم است، ظلم همه چیز انسان را از بین می برد و اگر کسی ظلم کرد دین و دنیایش تباه می شود و سومین چیزی که باعث نا امنی می شودکفران نعمت است.

وی با بیان اینکه امروز فرماندهان نیروهای مسلح جزو مدیران برتر کشور هستند اظهار داشت: از ۲۰ سال قبل ۴ برنامه ۵ساله در دستور کار سازمان قضائی نیروهای مسلح قرار گرفت که امسال این برنامه آخرین روزهای خودش را سپری می کند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه، نباید در بین نیروهای مسلح جرم و تخلف باشد به نقش محوری فرماندهی در کاهش تخلفات سازمانی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بیشتر بدنه نیروهای مسلح جوان هستند و می بینیم که دشمن نیز روی جوان های ما برنامه ریزی کرده و آنها را مورد بمباران فضای مجازی قرار داده است که می بایست حفاظت اطلاعات و به ویژه عقیدتی سیاسی با محوریت فرماندهی نیروهای جوان را مراقبت کنند.

حجت الاسلام بهرامی با تاکید بر این نکته که غالب نیروهای مسلح در جهت صحیح حرکت می کنند افزود: البته ممکن است اشتباهاتی هم وجود داشته باشد که فرماندهان نیروهای مسلح تلاش می کنند تا اشتباهات در یگان ها تکرار نشود.

وی در پایان به اقدامات گسترده در زمینه پیشگیری از تخلف در بین نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه آمار جرایم و تخلفات در نیروهای مسلح بسیار کاهش پیدا کرده و هر سال وضعیت بهتر می شود به طوری که در مجموع طی ۱۰ ماهه سال جاری هم شاهد کاهش ۲۳ درصدی بروز جرایم و تخلف دربین نیروهای مسلح بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.