قزوین_ معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس نقش مهمی در آینده کشور دارد و آینده کشور را باید در مدارس امروز جست و جو کرد.

آینده کشور را باید در مدارس جست وجو کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی زرافشان روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری قزوین برگزار شد، وجود مدارس و آموزش و پرورش را در آینده کشور مهم دانست و اظهار داشت: مدارس نقش مهمی در آینده کشور دارد و آینده کشور را باید در مدارس امروز جست و جو و بررسی کرد چراکه رشد و توسعه کشور با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت امکان پذیر است.

وی ظرفیت های انسانی را همچون معادنی برشمرد که می توانند به رویاهای یک ملت تحقق بخشد و افزود: نیروی انسانی نقشی اثرگذار در مدارس بوده و خوش درخشیدن مدارس کشور و قرار گرفتن در طراز جمهوری اسلامی در گرو نیروی انسانی متعهد و متخصص است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: انسان ها در مدارس تربیت می شوند و نقش معلمان امروز در توسعه فرهنگی غیرقابل انکار است و آنها پیشگام در این امر هستند.

زرافشان آموزش و پرورش را لازمه جامعه یاد کرد و ادامه داد: شورای آموزش و پرورش نقش کلیدی در برنامه ریزی ها دارد و طرح مشکلات و نیازها در این جلسات ضروری است تا به برنامه جامعی دست یابیم؛ باید فضاهای آموزشی ما با استفاده از نیروهای توانمند در مسیر توسعه گام بردارد.

وی به ظرفیت های مردمی و خیران در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و یادآور شد: بخشی از مدارس کشور (۳۵ درصد) توسط خیران ساخته شده که این آمار نشانی از مشارکت مناسب خیران و اهمیت آن است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال آینده به ۷۵ هزار معلم جدید برای استقرار پایه دوازدهم نیاز است که ردیف آن باید ایجاد شود.

زرافشان با بیان اینکه هزینه سرانه دانش آموز فنی حرفه ای چند برابر سایر دانش آموزان است، عنوان کرد: آمار دانش آموزان در پایه دوازدهم به میزان ۶۰۰ هزار دانش آموز افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.