یزد - معاون استاندار یزد گفت: طرح شناسایی پاتوق‌ها و اماکن پرخطر و معتادان تزریقی در استان یزد اجرایی می‌شود.

اجرای طرح شناسایی پاتوق‌های مصرف‌کنندگان مواد مخدر در یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه ارتقای امنیت اجتماعی که با موضوع مبارزه و پیشگیری در حوزه اعتیاد برگزار شد؛ اظهار داشت: در حوزه مواد مخدر و در بحث پیشگیری و درمان و مقابله باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم.

وی افزود: طرح شناسایی پاتوق‌ها و اماکن پرخطر و معتادان تزریقی اجرایی می‌شود و امید است با ایجاد مراکز دی.آی.سی و همکاری گروه‌های فعال، تشکل‌ها و دستگاه‌های مربوطه وظایف و مسئولیت‌های این حوزه با شناخت دقیق‌تری دنبال شود.

 این مسئول با تأکید بر توجه بیشتر به ابعاد پنهان و ناپیدای مواد مخدر تصریح کرد: برخی آمارها و وضعیت‌ها در دسترس است و بخش زیادی از آن را در دسترس نداریم و پنهان از دیده مردم و مسئولان است.
معاون استاندار یزد بابیان اینکه معتادان تزریقی مشکلات بیشتری را نسبت به دیگر معتادان برای جامعه ایجاد می‌کنند؛ گفت: بحث دستیابی به اطلاعات و آمار کامل و جامع نسبت به شیوع مصرف مواد مخدر و تعداد مصرف‌کنندگان امری مهم است ، البته لازم است برنامه‌ای که دنبال می‌شود در سطح کشور نیز اجرایی گردد تا بتوانیم مقایسه‌ای بین استان و سایر مناطق کشور داشته باشیم.
وی بابیان اینکه اهداف اجرای طرح شناسایی پاتوق‌ها و اماکن پرخطر و معتادان تزریقی اجرایی می‌شود گفت: شناسایی پاتوق‌ها و مکان‌های مهم تجمع مصرف‌کنندگان در استان و برآورد جمعیت مصرف‌کنندگان تزریقی نیز لازم و ضروری است.
طالبی مهم‌تر از شناخت پاتوق‌ها و افراد را اقدامات پس‌ از آن برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد مراکز دی.آی.سی و همکاری گروه‌های فعال، تشکل‌ها و دستگاه‌های مربوطه وظایف و مسئولیت‌های این حوزه با شناخت دقیق‌تری دنبال شود.
معاون استاندارخاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم و دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر در زمینه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر برنامه‌ریزی کنند تا از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر جلوگیری شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.