اهواز- مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان بر لزوم احداث موزه تخصصی در این استان تاکید کرد.

خوزستان نیازمند احداث موزه تخصصی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در نشست پژوهشی میراث فرهنگی استان خوزستان که ۲۸ دی ماه در شهرستان بهبهان برگزار شد، مدیرکل این سازمان با اشاره به کمبود یک موزه تخصصی در استان عنوان کرد: آثار باستانی هویت ملی یک منطقه است، خوشبختانه دانشگاه جندی شاپور شوش و دانشگاه چمران برای ساخت موزه اعلام آمادگی کرده اند و ما امیدواریم که به یک توافق برسیم.

نشان نقش سازمانهای دانشگاهی و صنعتی را بی بدیل دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم و فنون خرمشهر یکی از نمونه های مناسب است.

وی افزود: راه آهن نیز در این راه تلاش داشته است و اگر نقش این ارگان ها پررنگ شود در شهرهای خوزستان موزه های زیادی خواهیم داشت.

این استاد دانشگاه با توجه به تنوع های فرهنگی گفت: تنوع اقلیم و گردشگری و باستانی باعث می شود سرمایه گذاری بر میراث فرهنگی استان کار درستی باشد.

در ادامه این مراسم مدیر کل موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی اذعان کرد: عدم توجه به فرهنگ جوامع یکی از مرض هاست که باعث فراموشی و آلزایمر می شود.

کارگر با اشاره به اینکه آمار نشان افزایش آلزایمر می دهد، عنوان کرد: میراث فرهنگی تلاش می کند، یادگارهای به جا مانده از تاریخ کهن خوزستان را بیشتر معرفی کند تا به ذهن بمانند.

وی مشکلات خشکسالی و غیره را از گذشته دانست و بیان کرد: مهمترین تمدن ها از  تاریخ شکل گرفته. و هزاران مشکل از جمله خشکسالی نتوانسته اند مانع این تمدن شوند. با عرضه اطلاعات گرانبها بهبهان می فهمید این شهر از لحاظ فرهنگی چقدر غنی است.

کارگر با اعلام تمدن ۱۱هزار ساله خوزستان گفت: ما در هر عرصه ای ظاهر شویم وارد رقابت شده ایم، اما زمانی که به حوزه فرهنگ وارد می شویم، بی رقیبیم اما ورود ما به آن کنار قرار گرفته و کم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.