بجنورد- معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر پنج مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان فعالیت می‌کنند.

۵ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی مهدی مودی اظهار کرد: این مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در بجنورد، فاروج، شیروان، اسفراین و راز و جرگلان فعال هستند.

مودی افزود: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی مهارت‌های مختلف ازجمله مهارت‌های زندگی، مهارت شغلی و غیره بر اساس شرایط و نیاز منطقه به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی بابیان اینکه در برخی از نقاط استان بر اساس نیازسنجی تصمیم‌گیری برای ایجاد این مراکز گرفته می‌شود، گفت: هر شهرستانی که ۷۵ سوادآموز در یک مکان داشته باشد امکان ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در آنجا مهیا خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی مطرح کرد: روستای بیدک یکی دیگر از نقاط استان بوده که در حال بررسی برای راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی است.

مودی با اشاره به اهمیت ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، افزود: تجربه نشان داده که آموزش ترکیبی خواندن، نوشتن و مهارت‌های کاربردی به دلیل برقراری پیوند بین زندگی و سواد افراد در جهت ایجاد انگیزه، توانمندسازی و نیز افزایش قابلیت‌ها در زندگی فردی و اجتماعی سوادآموزان نقش به سزایی دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی در هر یک از مراکز بسته به نیاز و شرایط در هر مرکز متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.