خرم‏ آباد- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از معرفی متقاضیان تسهیلات گردشگری و صنایع دستی به بانک‎های عامل خبر داد.

متقاضیان دریافت تسهیلات گردشگری به بانک‏های عامل معرفی می‌شوند

به گزارش  قدس ‏آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان؛ سیدامین قاسمی گفت: با تصویب هیأت دولت، متقاضیان دریافت تسهیلات گردشگری و صنایع دستی میتوانند از طریق سامانههای بهینیاب از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ از طریق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  برای دریافت تسهیلات تأسیسات گردشگری و صنایع دستی ثبت نام کنند.

وی  با بیان اینکه این تسهیلات به طرح های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده خواهد داشت، افزود: درخواست متقاضیان پس از تأیید کمیسیون بررسی طرح ها در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و تصویب آن در کارگروه تسهیل و رفع موانع به ریاست استاندار لرستان، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارجاع داده می شود.

مهندس قاسمی اظهار داشت: تاکنون ۱۶ سرمایه گذار در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات تأسیسات گردشگری در زمینه ساخت هتل ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی ثبت نام کرده اند که در صورت انجام شدن مراحل قانونی در مجموع ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان همچنین با اشاره به اینکه از محل تبصره ۱۸ تاکنون ۲۴ طرح به مبلغ ۲۶ میلیارد تومان  برای دریافت تسهیلات تأسیسات گردشگری و صنایع دستی معرفی شده اند گفت: متقاضیان ساخت تأسیسات گردشگری در مناطق روستایی و عشایری هم می توانند با ثبت نام در سامانه کارا  برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی که به تصویب مجلس و هیأت دولت هم رسیده است اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.