قزوین_ نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مساجد به عنوان «پایگاه های مذهبی، مورد اطمینان و امن مردم» اهمیت قائل شد و زمینه انجام فعالیت های فرهنگی را در آن فراهم ساخت.

زمینه انجام فعالیت های فرهنگی در مساجد فراهم شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیده حمیده زرآبادی شامگاه پنج شنبه در دیدار مردمی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) استان قزوین مساجد را به عنوان پایگاه فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی در هر منطقه می تواند تأثیرگذار بر آن منطقه باشد.

وی افزود: در آموزه های دینی نیز به ارزش و اهمیت مساجد و کارکردهای مختلف آن اشاره شده که مساجد تنها محل عبادت نیست و این اماکن مذهبی و فرهنگی محلی برای گره گشایی و کارگشایی افرادی است که به خانه خدا پناه می آورند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مساجد باید محل امنی برای مردم درنظر گرفته شود و باید این اماکن مذهبی را تقویت کرد؛ باید به مساجد به عنوان «پایگاه های مذهبی، مورد اطمینان و امن مردم» اهمیت قائل شد و زمینه انجام فعالیت های فرهنگی را در آن فراهم ساخت.

زرآبادی بیان کرد: باید بتوانیم مساجد را با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی و فعالیت هایی که زمینه ساز نشاط و شادی است، بیش از گذشته فعال کنیم.

وی یادآور شد: توجه داشتن به مسائل اقتصادی، معیشتی و اشتغال مهم است که باید اصلاح شود و این موضوعات در حال حاضر برای مردم ملموس بوده اما مسایل فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در جست وجوی هویت فرهنگی باید مسیری را پیش روی جوانان قرار دهیم که الگو و مسیر صحیح و مناسب را در این بخش انتخاب کنند.

زرآبادی تصریح کرد: براین اساس یک طرحی با عنوان «روحانی مستقر در محلات مختلف» در سراسر کشور اجرا می شود که این طرح طرحی بسیار خوب و سازنده است و روحانیون در محل های مختلف مستقر شده و ارتباط چهره با چهره با مردم و افراد برقرار و مشکلات آنها را حل می کنند.

وی اضافه کرد: برخی از مشکلات از جمله وضعیت معیشتی و اشتغال در کشور و استان قزوین به صورت فراگیر و کلی است که باید برنامه ریزی کلان داشته باشیم و با تقویت ظرفیت فرهنگی این مشکلات را حل کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.