ساری- نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با دلایل عدم تعلل در انتخاب منطقه آزاد اقتصادی مازندران، آن را منوط به همگرایی و اتفاق نظر نمایندگان مازندران دانست.

تعیین منطقه آزاد اقتصادی مازندران در انتظار همگرایی نمایندگان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر علی محمد شاعری ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اضافه کرد: در نشستی که با مدیران وزارت اقتصاد داشتیم مقرر شد تا نمایندگان استان به نقطه مشترکی برسند تا نام منطقه آزاد اعلام گردد.

وی در پاسخ دیگر سوال خبرنگار قدس آنلاین در رابطه دلایل عدم تفاهم میان نمایندگان استان، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسائل استان این همدلی و وفاق وجود دارد و در برخی موارد نیز اختلاف نظر داریم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دولت اعلام کردیم که منطقه آزاد بر اساس شاخصه های فنی و ظرفیت ها انتخاب شود، افزود: انتظار داریم از ظرفیت بنادر نوشهر و فریدونکنار هم استفاده شود.

شاعری با اشاره به اینکه دولت، بخش خصوصی را حمایت نمی کند، از دولتمردان خواست امنیت سرمایه گذاری را فراهم کرده و بانک ها با ارائه تسهیلات کم بهره با تضامین مناسب به افراد دارای اهلیت، مشکلات این بخش را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید به دست اداره کنندگان قوی باشد، ادامه داد: کشور به خوبی اداره نمی شود مگر اینکه روش ها را اصلاح کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به بخش خصوصی و تعاونی های پیشران نیاز داریم، گفت: اصل ۴۴ باید بازنویسی شود و دولت هم ساز و کار واگذاری به عموم را فراهم کند.

شاعری با اشاره به اینکه ۲۰ درصد برنامه بیشتر اجرایی نمی شود، تاکید کرد: ساختار کاملاً دولتی نمی تواند رشد ۸ درصدی را محقق کند و دولت باید بصورت واقعی از کارهایی که به او ارتباطی ندارد، فاصله گیرد.

وی افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات جاری و کاهش ۱۵ درصد اعتبارت عمرانی در بودجه را نگران کننده دانست و گفت: افزایش چاپ اوراق مشارکت نیز از ضعف های بودجه است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از تولید ۵ میلیون تن مرکبات در مازندران خبر داد و افزود: متاسفانه متولیان امر، عرضه صادرات را ندارند. در این رابطه ۱۰ هیئت اقتصادی از کشور روسیه آمدند و سرانجام از آنجا وارادت داریم.

شاعری با اعلام اینکه مدیران ناکارآمد باید جایشان را به مدیران بابرنامه و با صلاحیت دهند، خاطرنشان کرد: مردم مازندران منتظر تغییرات جدی و محسوس در استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.