بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان اولین پروژه استان به روش BOT است که با سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد تومان توسط شرکت هلدینگ شایگان با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد در دست اجرا است که در نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

تصفیه خانه فاضلاب شیروان سال آینده بهره برداری می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، غلامحسین ساقی همراه با امام جمعه شیروان در بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان برای انجام تعهد خود در سال شروع بهره برداری از تصفیه خانه در شیروان باید ۸۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب داشته باشد و انشعابات آن را نصب کند که برای تحقق این امر حداقل طی ۳ سال آینده به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی نیاز دارد تا بتواند به تعهد خود عمل کند.

وی با اشاره انعقاد ۱۵میلیارد تومان پیمان فاضلاب در شهر شیروان افزود: در حال حاضر اجرای این پروژه برای ۱۱۸ نفربه صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده که می توان از این پروژه ها به عنوان یکی از پروژه ها درراستای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال یاد کرد.

وی تصریح کرد: مجموع ظرفیت این تصفیه خانه در افق بلند مدت ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه روز است و بعد از بهره برداری تصفیه خانه، شرکت آب و فاضلاب استان موظف است ۶ هزار مترمکعب فاضلاب خام در شبانه روز در شروع بهره برداری به سرمایه گذار تحویل دهد.

امام جمعه شهرستان شیروان نیز در این بازدید از روند رو به رشد پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهر از مسولان استانی و شهرستانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: زمان زیادی از کلنگ زنی این پروژه نمی گذرد و بسیار خرسندم که به زودی مردم شهر شیروان از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب بهره مند خواهند شد.

حجت الاسلام کوثری اظهار کرد: از بانک ها انتظار می رود تسهیلات بیشتری در اختیار سرمایه گذار این پروژه قرار دهند تا شهر با اجرای این پروژه رونق پیدا کند که تحقق این امر پیگیری و همکاری مسولان را نیز می طلبد.

وی در ادامه افزود : انسان باید علم و دانش را به کار ببندد و از طبیعت درس بگیرد زیرا آنچه را که خدا آفریده نشانه است و باید به نحو احسن از نعمات خداوند استفاده گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.