اهواز_ اتفاق تکان دهنده ای رخ داد؛ جاده مرگ باز هم قربانی می گیرد در کوتاهی مدیرانی که مشخص نیست اعتبار پروژه ها را صرف چه می کنند.

قربانیان جاده مرگ خوزستان تمامی ندارند/ توقف جاده رامهرمز- بهبهان در صف بودجه

قدس آنلاین- گروه استانها_ طیبه قاسمی؛ یک جاده سالهاست جان می گیرد تا دل مسئولان بسوزد و یادشان بیاید اینجا هم نیاز به رسیدگی دارد. بعد از دادن لقب جاده مرگ به محور رامهرمز-بهبهان اقدامات شروع می شود اما عملیات اجرایی متوقف می شود و باز هم درد فقط یک چیز است کمبود اعتبار، کم کم این پروژه نیز به فراموشی سپرده می شود اما مرگ فراموشی ندارد چند وقت بعد یک حادثه دوباره همه را به تکاپوی  ادامه پروژه می اندازد، دیگر نا ندارند بودجه کم آمده و طرح بی صاحب رها مانده؛ همه چیز دوباره به میل جاده مرگ است و او نیز دوباره شروع می کند، در  پژو و وانت و موتور جان آدمها چه ارزشی دارد وقتی می توان با بودجه طرحی، دنیا را گشت و از زیر مسئولیت  شانه خالی کرد.

اتفاق تکان دهنده بود، بازهم جاده های رامهرمز قربانی گرفتند، حسین رستمی رئیس فوریت های پزشکی رامهرمز  در گفتگو با  خبرنگار قدس انلاین از آمار پنج کشته و مصدوم خبر می دهد و می گوید: این اتفاق بر اثر برخورد یک دستگاه پژوپارس با نیسان در کیلومتر  ۱۰محور رامهرمز-بهبهان  بوده است.

حسین رستمی اذعان می دارد: پنج کشته و مصدوم آن  توسط  سه  دستگاه  آمبولانس ۱۱۵ از محل  حادثه به  بیمارستان مادر منتقل  شدند.

او ادامه می دهد: دو فوتی این حادثه؛ یوسف موسوی و نفر  دیگر مجهول  الهویه بود و همچنین سه مصدوم دیگر بنام های علی آرین، رضا آرین و ایوب کیانی هستند.

یوسفی سپس از برخود موتور با یک پژو که  منجر به مرگ جوان۱۷ساله رامهرمزی شده می گوید و تصریح می کند:این برخورد درسه راهی کیمه، محور رامهرمز- بهبهان بوده است که  دو کشته و مصدوم داشته است.

او فوتی های حادثه را علیرضا جعفری و مصدوم بنام سعیدافروشه نام می برد و ادامه می دهد: آنها نیز  توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان مادر منتقل شدند.

یکی از کسانی که شاهد این اتفاقات بوده به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: سالیان سال است که به جاده رامهرمز به بهبهان توجهی نشده و این جاده مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.

محمود اسماعیلی با اشاره به اینکه قرار بود این جاده ۴ بانده شود، عنوان می کند: متاسفانه در عملیات اجرایی آن کم کاری شده است و این جاده به همان حال ماند و هیچ تغییری نکرد.

یکی دیگر از ناظران بیان می کند: کسی به فکر نبود به وضعیت رامهرمز به بهبهان رسیدگی کند. این جاده آمار تصادفات وحشتناکی داشته تا جایی که به جاده مرگ شهرت یافته است.

یک فعال شهری در رامهرمز جاده رامهرمز به بهبهان را مهم ترین جاده های ارتباطی استان خوزستان می داند و اظهار می کند: این جاده ارتباط خوزستان را با استان های فارس بوشهر یاسوج و حتی کرمان برقرار می کند. چندین سال است که کار چند بانده شدن این جاده در دست اقدام است ولی کمبود اعتبار باعث طولانی شدن احداث ان شده است.

محمد علی بهوند یوسفی تصریح می کند: تا کنون افراد بی گناهی جان خود را دراین جاده از دست دادند از وزیر راه وترابری و استاندار خوزستان مردم انتظار اقدام لازم در اختصاص اعتبار جهت این جاده مهم کشور را داریم.

او ادامه می دهد: ۵ سال پیش که خبرنگار بودم۴ بانده کردن جاده رامهرمز به بهبهان به عنوان یک طرح ملی در قانون بودجه قرار گرفته بود، عملیات اجرایی ترمیم و تعریض بخش ناچیزی از این جاده از سمت بهبهان به رامهرمز آغاز شد و مسیری به طول ۱۵ کیلومتر از این مسیر ۴ خطه شد.

یوسفی می افزاید: متاسفانه به دلیل اینکه پیمانکاران طرح، طلبکار بودند و دولت نتوانست طلب آنها را پرداخت کند پروژه متوقف شد.

حال سوال اینجاست چند سال باید بگذرد و چند نفر باید در این راه جان دهند تا مسئولان شهری تصمیم قطعی بگیرند برای پایان یک پروژه شهری.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.