کرمانشاه – کرمانشاهیان امروز باز هم شاهد ورود ریزگردها به آسمان استان هستند.

داستان تکراری ریزگردها در آسمان کرمانشاه/ مردم باز هم خاک تنفس می کنند

قدس آنلاین – گروه استانها: باز هم میهمان های ناخوانده وارد استان کرمانشاه شدند. ریزگردها از ساعاتی پیش قدم به استان کرمانشاه نهادند و هوای این استان مرزی را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

بر همین اساس وضعیت هوای استان در بسیاری از شهرها در شرایط نامناسبی قرار گرفته است و مدارس برخی از شهرستان ها نیز در گروه صبح و بعد از ظهر امروز تعطیل شده اند.

چند سالی هست که کرمانشاه تحت تاثیر این وضعیت ناشی از ریزگردها قرار  دارد. هر چند که پیش از این در فصول گرم سال بیشتر شاهد هجوم ریزگردها به استان کرمانشاه بوده ایم اما حالا این شرایط را باید در آخرین روز از اولین ماه فصل زمستان ببینیم.

انتقاد امام جمعه قصرشیرین

قصرشیرین یکی از شهرهایی است که همیشه در مواقع هجوم ریزگردها تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته است. امروز نیز این شهرستان هجوم خاک ها را در آسمان خود دید و مردمان این شهرستان باز هم هوایی خاک آلود را تنفس کردند.

حجت الاسلام علی ملکی امام جمعه شهرستان قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: وضعیت تنفس در شهرستان قصرشیرین بسیار مشکل شده است. طوری شده است که با وجود بارش باران، ریزگردها تبدیل به گل شده است و ما بارش گل داریم.

وی با اشاره به کاهش دید در این شهرستان گفت: طوری شده است که انسان جلوی پای خودش را نمی تواند ببیند. لایه خاک عجیبی کل شهرستان را در بر گرفته و موضوع دیگر از ریزگرد گذشته است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین با تاکید بر لزوم پیگیری این مشکل توسط مسئولین گفت: ما حتی در تابستان ها هم این مشکل را داریم. تعرفه برق شهرستان باید مثل خوزستان شود.

حجت الاسلام ملکی گفت: قصرشیرین شهرستان بی کسی است. وضعیت برق اسفبار است. هر بار ما می گوییم که فکری بنیادی کنند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در ادامه به دیگر مشکلات این شهرستان اشاره و بر بازگشایی مرز خسروی و پویایی و فعالیت و کوله بری مرز پرویزخان تاکید کرد.

تعطیلی مدارس

بر اساس این گزارش، به دلیل بروز گرد و غبار مدارس در نوبت صبح امروز مدارس در شهرستان قصرشیرین تعطیل شد.

همچنین مدارس شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز امروز صبح تعطیل بودند.

در گروه بعد از ظهر نیز تاکنون اعلام شده است که مدارس شهرستان های سرپلذهاب و جوانرود نیز تعطیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.