کرج - معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برخی رشته ها نظیر صنعت «های‌تک» به عنوان عمده ترین صنایع توسعه ای دنیا محسوب می شوند، گفت: دوران اداره کشور با فروش منابع طبیعی به سر آمده است.

دوران اداره کشور با فروش منابع طبیعی به سر آمده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری در بازدید از واحدهای صنعتی و دارویی واقع در شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس که عصرشنبه انجام شد، اظهار کرد: باعث خرسندی است که از واحدهای صنعتی بازدید کرده و جمع زیادی از نخبگان کشور در این واحدهای تولیدی گرد هم آمده اند و محصولات مورد نیاز کشور را تولید می کنند.

وی افزود: وزیر بهداشت سرمایه مهم و اصلی دولت محسوب می شود که اقدامات خوبی را انجام داده اند، و حضور هاشمی منشا خیر و برکت برای این کشور بوده است.

جهانگیری با بیان اینکه دوران اداره کشور با فروش منابع طبیعی به سر آمده است و نباید فکر کنیم منابع طبیعی کشور همیشگی خواهد بود، افزود: این مسیر به سرعت به پایان خواهد رسید، چراکه با افزایش جمعیت  ۸۰میلیونی مطالبات کشور نیز در حال افزایش است.

 معاون اول رئیس جمهور در بخشی از سخنانش با بیان اینکه  مردم ایران خود را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنند، افزود: مردم می خواهند از امکانات توسعه برخوردار باشند و این مهم با فروش منابع طبیعی دشوار است.

وی در ادامه افزود:  در سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ چشم اندازی۲۰ ساله برای ایران ترسیم شد که بایستی ایران در بهترین جایگاه خود در بخش های مختلف قرار می گرفت.

جهانگیری با بیان اینکه طی ۳۰سال آینده ایران از نظر فناوری بایستی اول باشد افزود: کشورهای رقیب هم دست روی دست نگذاشته و در حال پیشرفت هستند.  

وی افزود: نفت و معادن اما نصف بودجه جاری کشوررا تامین نمی کند بلکه  باید کشور را به سمت شرکت های دانش بنیان و مغز جوانان سوق دهیم.

معاون اول رئیس جمهور  با بیان اینکه برخی رشته های صنعتی نظیر صنعت «های‌تک» به عنوان عمده ترین  صنایع توسعه ای در دنیا محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: تا سال ۲۰۱۶ از پنج شرکت مالی بزرگ دنیا چهار شرکت در حوزه نفت و یک شرکت در حوزه فضای مجازی فعالیت داشتند.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ هر پنج شرکت برتر دنیا در حوزه فضای مجازی فعالیت داشتند.

جهانگیری با اعلام اینکه  امروز شرکت های متکی به فضای مجازی اولین شرکت های موفق دنیا هستند، افزود: این شرکت در دولت یازدهم نیز رشد پیدا کردند.

 وی با اعلام اینکه مجموع اقتصاد ایران به طور سالیانه ۴۵۰ میلیارد دلار است، تاکید کرد: لزوم توجه به رشته های بایوتکنولوژی، حائز اهمیت بوده و می توان این رشته را با تکیه بر نیروهای نخبه داخلی به رشته توسعه ای در کشور تبدیل کرد.

 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان به عنوان نسل مهم انقلاب و کشور باید حمایت شوند، تصریح کرد: نباید با سبک مدیریت ناصحیح مغزها را از کشور فراری داد زیرا با شکوفایی استعداد جوانان، کشور در ابعاد مختلف توسعه پیدا می کند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که با ارائه تسهیلات برای ایجاد شرکت های دانش بنیان با سود ۴ درصد پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.