بیرجند-رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مراکز بهداشتی درمانی بخش خصوصی برای دریافت کد بورس باید اقدام کنند.

مراکز بهداشتی درمانی بخش خصوصی برای دریافت کد بورس اقدام کنند

به گزارش قدس آنلاین، ابوذر احمدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری و مشارکت بیشتر بخش غیردولتی و همچنین تقویت وظایف حاکمیتی دستگاه اجرایی از قبیل سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و نظارت اجرای این مهم، گامی موثر در راستای توانمندسازی بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: با توجه به واگذاری امور به بخش خصوصی و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در انجام امور واگذار شده مراکز بخش خصوصی باید کد بورس دریافت کنند.

احمدی اظهار داشت: مسئولین فنی این مراکز باید به سازمان بورس و یا بانکهایی که کد بورس صادر می کنند مراجعه کرده و با ارائه یک سری مدارک لازم کد بورس دریافت کنند و این کد را به امور مالی اداره کل دامپزشکی استان ارائه کنند.

استقرار ناظرین بهداشتی دولتی در کشتارگاه‌های طیور بیرجند

حسن علیزاده، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یبرجند نیز  از استقرار و به کارگیری ناظرین بهداشتی ویژه دولتی در کشتارگاه‌های طیور شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در جهت ایجاد تدابیر ویژه برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، با استقرار ناظر بهداشتی ویژه دولتی در کشتارگاه‌های طیور بر عملکرد کادر بهداشتی و کنترل بهداشتی خودروهای حمل طیور زنده نظارت بیشتری صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا استقرار ناظرین بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور کاملا حاکمیتی بوده و این ناظرین بر تمامی فعالیت‌های کشتارگاه از صفر تا صد نظارت مستقیم دارند و در واقع بازوی شبکه دامپزشکی در کشتارگاه هستند.

علیزاده اظهار داشت: از جمله وظایف این ناظرین بازرسی بهداشتی قبل و پس از کشتار، کنترل بهداشتی قرنطینه ای خودروهای حمل طیور زنده، کنترل بهداشتی محیط کشتارگاه، کنترل بهداشتی فرایند سالن های قطعه بندی و بسته بندی، کنترل بهداشتی خودروهای سردخانه دار است.

وی در پایان از مرغداران خواست تا قبل از هرگونه بارگیری و ارسال محموله به کشتارگاه نسبت به اخذ گواهی سلامت و دریافت گواهی قرنطینه ای از شبکه های دامپزشکی شهرستان خود اقدام کنند.

منبع : مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.